معرفی منطقه دبی لند جهت خرید خانه در دبی یا سرمایه گذاری املاک

16 اردیبهشت 1403
۰ دیدگاه
معرفی منطقه دبی لند جهت خرید خانه در دبی یا خرید ملک در دبی
آنچه در این مقاله می خوانید:

معرفی کوتاه منطقه دبی لند Dubai Land جهت سرمایه گذاری در دبی

اگر اکثر مقالات ما در وبلاگ املاک امارات را دنبال کرده باشید، متوجه می شوید که در دبی، شهرک های بسیاری ساخته شده است. در کل همواره توسعه شهری در دبی، به این صورتب وده است که زمین های به متراژ های وسیع به اندازه شهرک و یا یک مجتمع بزرگ، پیشنهاد یک سازنده املاک دبی را برای ساخت و ساز قبول کرده است یا خودش سازنده بوده است.

بدین تریتب در دبی شهرک های آپارتمانی و ویلایی و یمسکونی بسیاری ساخته شده است. به عنوان مثال، شهرک دبی کریک هاربر، جمیرا ویلیج سیرکل، منطقه دِ ولی اعمار و دبی لند، از جمله شهرک های معروف در دبی هستند. در این مقاله می خواهیم منطقه وسیع دبی لند را به شما برای سرمایه گذاری در بخش املاک دبی، معرفی کنیم. بنابراین اگر می خواهید به خرید ملک در دبی یا خرید ویلا در دبی از این منطقه رو به رشد، اقدام کنید، با ما همراه باشید.

نگاهی اجمالی  به منطقه دبی لند

انواع متنوع املاک در دبی لند
انواع متنوع املاک در دبی لند

منطقه بزرگ دبی لند، یک توسعه مسکونی و شهرک بزرگ توسط املاک دبی است. در ابتدا به عنوان یک طرح ۲ میلیارد فوت مربعی با ویژگی های مسکونی، تجاری و تفریحی پیشنهاد شد. امروزه، موقعیت این منطقه، در وسعت ۳ میلیون فوت مربع گسترده شده است که به چندین منطقه از جمله تفرجگاه و کلوپ Al Habtoor Polo ، دبی لند واحه ، لایان، ماجان، شهر شگفتی های فالکون، افسانه های زنده، ویلانوا، روکان، تایگر وودز و الواها، تقسیم شده است. Dubai Land شهری در دبی است که دارای یک پارک موضوعی، باشگاه چوگان، هتل ها و طیف گسترده ای از برنامه های اقامتی است.

زمان استارت پروژه بزرگ دبی لند

پروژه دبی لند توسط Tatweer  در اکتبر ۲۰۰۳ راه اندازی شد. برنامه ریزی شده بود که شش دنیای مضمون را در جوامع مسکونی و جاذبه ها به نمایش بگذارد. سپس این پروژه توسط گروه دبی پراپرتیز، خریداری شد و از آن زمان به پروژه های فردی تقسیم شده است که برخی از آنها بخشی از دبی لند محسوب نمی شوند و با نام خود محبوبیت بیشتری دارند. تعدادی از این پروژه ها که قرار بود جزئی از طرح اولیه باشند، عبارتند از: شهر ورزشی دبی Dubai Sport City، موتور سیتی دبی Dubai Motor City، مودون و عربین هیلز.

معاملات انجام شده املاک دبی در محله های دبی لند

این منطقه گسترده، درست در نزدیکی جاده شیخ زاید دبی (E311) واقع شده است و بسیاری از محله های آن در مراحل مختلف تکمیل و ساخت هستند. این موضوع، منجر به تبدیل شدن دبی لند به یکی از محبوب ترین مناطق دبی می شود، همانطور که در گزارش بازار اجاره دبی در بیات ۲۰۲۳ دیده می شود. همچنین، به عنوان یک منطقه آزاد، دبی لند به عنوان محبوب ترین منطقه با ویلاهای مقرون به صرفه ظاهر شد.

برای دیدن همه املاک موجود در Dubai Land اینجا کلیک کنید.

مناطق پرطرفدار قیمت معامله

میانگین اجاره سالانه متغیر از ۲۰۲۲

۳ خوابه

میانگین اجاره سالانه متغیر از ۲۰۲۲

۴ خوابه

میانگین اجاره سالانه متغیر از ۲۰۲۲

۵ خوابه

میانگین اجاره سالانه متغیر از ۲۰۲۲

داماک هیلز ۲ ۷۰,۸۷۵

۱۱.۸٪

۷۷۰۰۰

۱۸.۰٪

۱۰۱۰۰۰

۴۱.۱٪

۱۲۱۰۰۰

۱۳.۳٪

میردیف ۱۳۳,۳۵۰

۰.۹۰٪

۱۱۲۰۰۰

۱۲.۴٪

۱۲۷۰۰۰

۲.۵۶٪

۱۴۱۰۰۰

 

دبی جنوبی ۱۱۴,۱۴۸

۰.۷۴٪

۹۴۰۰۰

-۳.۳۵٪

۱۳۵۰۰۰

-۱.۰۸٪

N/A

N/A

دایره روستای جمیرا ۱۳۴,۳۷۳

۷.۵۰٪

۱۴۱۰۰۰

۵.۹۹٪

۱۶۸۰۰۰

۹.۰۷٪

۱۸۳۰۰۰

-۲.۲۸٪

دبی لند ۱۴۳,۴۱۹

۱۲.۲٪

۱۳۶۰۰۰

۲۲.۴٪

۲۰۷۰۰۰

۴۹.۴٪

۲۷۸۰۰۰

N/A

املاک در دبی لند به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • دارای ترکیبی از آپارتمان ها، ویلاها و خانه های شهری است.
  • در چندین شهرک مسکونی پراکنده می شود.
  • این منطقه دارای بیش از ۵۰ جاذبه گردشگری است.
  • این منطقه مرکز سرمایه گذاری در حال رشد به حساب می آید.
  • این منطقه، از مناطق فری هولد Free Hold دبی است.
  • خانه باشگاه چوگان و استراحتگاه Al Habtoor و Worlds of Adventure IMGدر این منطقه وجود دارد.

همان طور که در بالا هم گفتیم، دبی لند دبی یکی از موفق ترین پروژه های توسعه دهنده املاک دبی پراپرتیز Dubai Peroperties است. این توسعه شامل بسیاری از امکانات مختلف، از پارک های موضوعی، مراکز خرید و پروژه های اکوتوریسم تا جوامع مسکونی است. Dubai Land، جدا از اینکه یک مقصد گردشگری است، عمدتاً به دلیل اجاره های مقرون به صرفه و گستره املاک آزاد موجود در مقایسه با سایر نقاط شهر دبی، در بین ساکنان و سرمایه گذاران محبوبیت دارد.

همانطور که در مقاله معرفی منطقه میردیف دبی نیز، این گونه ویلاهای مقرون به صرفه وجود دارد، در اینجا هم از این دست خانه ها برای خرید و اجاره کم نیست. هر چند از میردیف گران تر است.

وضعیت خرید و فروش املاک در دبی لند

املاک دبی لند از واحدهای مقرون به صرفه تا مجلل را در بر می گیرد. برای خرید ویلا در دبی، منطقه دبیلند یکی از بهترین موقعیت های سرمایه گذاری در دبی است. هر اقامتگاه با امکانات سبک زندگی متمایز ارائه می شود که برای یک محیط خانوادگی و دوستانه جذاب است. در اینجا، می توان گزینه های مختلفی از املاک دبی برای خرید ملک در دبی را پیدا کرد:

  • خرید آپارتمان در دبی لند: آپارتمان های مختلف از استودیو تا ۳ خوابه
  • خرید ویلا در دبی لند: ویلاهای مستقل ۲ تا ۶ خوابه
  • خرید خانه در دبی لند: خانه های شهری ۱ تا ۴ خوابه

افراد، زوج‌ها و مهاجران می‌توانند استودیوها و آپارتمان‌های ۱ خوابه‌ای با مساحت‌های سرپوشیده به ترتیب از ۴۰۰ فوت مربع تا ۶۰۰ فوت مربع و ۷۵۰  فوت مربع تا ۸۵۰ فوت مربع پیدا کنند. گزینه های دیگر شامل آپارتمان های مجلل ۲ خوابه و ۳ خوابه با مساحت حدود  ۱۶۰۰ فوت مربع است. اگر تصمیم به نقل مکان به ویلا یا خانه شهری دارید، می توانید انتظار داشته باشید که متراژ استاندارد ۲۰۰۰  فوت مربع یا املاک مجهز تر تا ۹۰۰۰  متر مربع باشد. علاوه بر این، می توانید بین طیف وسیعی از واحدهای مبله و غیر مبله، ویلا با اجاره ماهانه و ویلاهای کوچک مقرون به صرفه یکی را انتخاب کنید. دبی لند همچنین مجموعه‌ای از خانه‌های لوکس را ارائه می‌دهد که بر اساس معماری معاصر ساخته شده‌اند که مکمل فضای داخلی آوانگارد است که عمدتاً در Al Habtoor Polo Resort – The Residences  یافت می‌شود.

روند اجاره  خانه در دبی لند دبی

از آنجایی که انواع مختلفی از ملک در منطقه عظیم Dubai Land وجود دارد، اجاره ها نیز بر اساس مکان، نوع واحد و پیکربندی متفاوت است. به طور کلی نرخ اجاره آپارتمان در دبی لند را در جدول زیر آورده ایم:

نوع آپارتمان میانگین قیمت اجاره در درهم
استودیو ۲۹۰۰۰
۱ خوابه ۴۱۰۰۰
دو خوابه ۵۴۰۰۰
۳ خوابه ۱۰۵۰۰۰
۴ خوابه ۲۰۵۰۰۰

مستاجرین علاقه مند می توانند بین گزینه های متنوعی از استودیوها تا آپارتمان های ۴ خوابه، در مناطق مختلف زمین دبی را انتخاب کنند. قیمت  اجاره آپارتمان های استودیویی در دبی لند ۳۰ هزار درهم در سال است. علاوه بر این، آپارتمان های ۱ خوابه برای اجاره در دبی لند را خواهید دید که از ۸۲۰ فوت مربع تا ۸۵۰ فوت مربع وسعت دارند. اجاره ها بین ۵۰ تا ۵۸ هزار درهم در سال متغیر است.

کسانی که به دنبال املاک جادارتر هستند، مجموعه ای از واحدهای ۳ خوابه متمرکز در Living Legends، Skycourts Towers  و Layan را خواهند یافت.

  • هزینه اجاره آپارتمان ۳ خوابه در دبی لند ۱۰۰ هزار درهم در سال است.
  • اجاره آپارتمان های ۴ خوابه در زمین دبی ۱۷۰ هزار درهم در سال است.

در ۱۲ ماه گذشته،   بر اساس داده های DLD ، بیش از ۲۶۵ آپارتمان در دبی لند اجاره شده است. برای اطلاعات بیشتر، داده‌های تراکنش‌های دبی را در Bayut بررسی کنید.

همچنین چند هتل آپارتمان برای اجاره در موقعیت این منطقه، وجود دارد که در واحدهای استودیویی و ۱ خوابه موجود است. اجاره آپارتمان های استودیو هتل در دبی لند ۶۵ تا ۷۰ هزار درهم در سال است. در حالی که اجاره آپارتمان های ۱ خوابه در هتل دبی لند ۸۵ هزار درهم در سال است.

هزینه اجاره ویلا در دبی لند

ویلاهای ۲ خوابه برای اجاره در زمین دبی با ۱۱۵ هزار تا ۱۳۷ هزار درهم در سال ارائه می شود. اینها بخشی از جوامع ویلانوا و الواها هستند. ویلاهای ۳ خوابه در زمین دبی از ۱۳۵ هزار درهم تا ۲۵۰ هزار درهم در سال متغیر است. اینها همچنین شامل برخی از واحدهای لوکس از Al Habtoor Polo Resort and Club هستند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: مشاهده ویلای اکرس دبی از مرآس و خرید ویلا در دبی در منطقه وسیع دبی لند

علاوه بر این، ویلاهای ۴ خوابه برای اجاره در زمین دبی در بسیاری از جوامع با قیمت‌های مختلف پراکنده شده‌اند. قیمت ها بین ۱۷۰ هزار درهم و ۵۵۰ هزار درهم در سال متغیر است. مستاجرانی که به دنبال واحدهای جادارتر هستند می توانند ویلاهای ۵ خوابه را در زمین دبی برای اجاره در نظر بگیرند . قیمت ها می تواند بین ۲۳۰ هزار درهم و ۴۰۰ هزار درهم در سال متغیر باشد. اجاره ویلاهای مجلل ۶ خوابه در زمین دبی ۴۰۰ هزار درهم در سال است.

در ۱۲ ماه گذشته، ۱۴۴۴ ویلا در دبی لند بر اساس داده های DLD، ۱۹۵.۶ میلیون درهم اجاره شده است.

همچنین چند مجتمع ویلا در دبی لند دبی برای اجاره وجود دارد . قیمت این واحد ۶۵۲۱ فوت مربعی ۴۰۰ هزار درهم در سال است

نوع ویلا میانگین قیمت اجاره ویلا در دبی لند به درهم
۲ خوابه ۱۰۷۰۰۰
۳ خوابه ۱۳۸۰۰۰
۴ خوابه ۲۶۲۰۰۰
۵ خوابه ۲۷۳۰۰۰

هزینه اجاره خانه شهری در Dubai Land

اجاره خانه های شهری در موقعیت دبی لند برای کسانی که دوست دارند در جوامع نزدیک به هم زندگی کنند، ایده آل است. این املاک از واحدهای ۲ خوابه تا ۴ خوابه متغیر است . اجاره یک خانه شهری ۲ خوابه در دبی لند ممکن است حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار درهم در سال هزینه داشته باشد. اجاره خانه های شهری ۳ خوابه در دبی لند دبی می تواند حدود ۱۳۵ هزار تا ۱۷۰ هزار درهم در سال هزینه داشته باشد. به طور مشابه، قیمت اجاره خانه های شهری ۴ خوابه در دبی لند دبی ۱۶۰ تا ۱۹۰ هزار درهم در سال است.

در مورد املاک تجاری، دفاتر و مغازه های خرده فروشی برای اجاره در محل زمین دبی وجود دارد. هزینه اجاره دفاتر از ۱۸ تا ۱۳۴ هزار درهم در سال است. از سوی دیگر، اجاره مغازه های خرده فروشی ۱۱۷ هزار درهم در سال است.

روند فروش املاک در دبی لند دبی

از آنجایی که این منطقه یک منطقه فری هولد است، سرمایه گذاران می توانند از بسیاری از پیشرفت های پیشنهادی املاک مورد نظر خود را انتخاب کنند. از میان طیف وسیعی از املاک، استودیوهای برای فروش در دبی لند می توانند ۳۳۵ تا ۷۶۷ هزار درهم باشند.

فروش آپارتمان در این منطقه

علاوه بر این، قیمت فروش آپارتمان های ۱ خوابه در دبی لند از ۳۹۹ هزار درهم تا ۱.۶۷ میلیون درهم متغیر است. کسانی که به دنبال فضای بیشتری هستند می توانند آپارتمان های ۲ خوابه را برای فروش در دبی لند دبی انتخاب کنند. قیمت ها از ۷۵۰ هزار درهم تا ۱.۷۵ میلیون درهم متغیر است. در حالی که آپارتمان های ۳ خوابه برای فروش در دبی لند بین ۱.۸۹ میلیون درهم تا ۳.۷ میلیون درهم قیمت دارند. در مورد ویلاهای ۴ خوابه برای فروش در دبی لند، قیمت ها بین ۱.۲ میلیون درهم و ۷.۷ میلیون درهم متغیر است.

در ۱۲ ماه گذشته، ۱۵۱ معامله فروش آپارتمان در دبی لند  به مبلغ ۸۸.۴ میلیون درهم به ثبت رسیده است. برای اطلاعات بیشتر برای خرید آپارتمان در دبی، به همین قسمت لینک شده مراجعه کنید.

نوع آپارتمان میانگین قیمت فروش آپارتمان در دبی به درهم
استودیو ۴۵۵۰۰۰
۱ خوابه ۵۹۷۰۰۰
۲ خوابه ۹۹۰۰۰۰
۳ خوابه ۱,۶۵۴,۰۰۰
۴ خوابه ۵,۱۱۴,۰۰۰

تعدادی پنت هاوس برای فروش در دبی لند وجود دارد. پنت هاوس های ۵ خوابه برای فروش ۶.۱ میلیون درهم قیمت دارند.

وضعیت فروش ویلا در منطقه

فروش و خرید ویلا در دبی لند
فروش و خرید ویلا در دبی لند

خرید ویلاهای ۲ خوابه در منطقه Dubai Land، می تواند بین ۸۰۰ هزار درهم تا ۱.۹ میلیون درهم باشد. ویلاهای استاندارد ۳ خوابه برای فروش در دبی لند با قیمت ۱.۲ تا ۴.۴ میلیون درهم ارائه می شوند. کسانی که به دنبال سرمایه گذاری در املاک بزرگتر هستند، می توانند برای فروش ویلاهای ۴ خوابه در دبی لندبه گروه متخصصان فروش املاک دبی، مراجعه کنند. محدوده قیمت برای چنین واحدهایی بین ۱.۲۹ میلیون درهم تا ۸.۵ میلیون درهم است.

نوع ویلا میانگین قیمت فروش ویلا در دبی به درهم
۲ خوابه ۱,۲۶۷,۰۰۰
۳ خوابه ۱,۹۲۴,۰۰۰
۴ خوابه ۳,۵۵۰,۰۰۰
۵ خوابه ۸,۵۸۵,۰۰۰

 

ویلاهای ۵  خوابه برای فروش در این منطقه، می توانند حدود ۳.۱ تا ۱۱.۵ میلیون درهم برای شما هزینه داشته باشند. ویلاهای ۶ خوابه برای فروش در دبی لند وجود دارد که با قیمت ۷.۵ میلیون درهم ارائه می شوند و می توانند تا ۱۱.۹ میلیون درهم به فروش برسند. قیمت فروش ویلاهای ۷ خوابه در دبی لند بین ۸.۲ میلیون درهم و ۸.۶ میلیون درهم متغیر است.

در ۱۲ ماه گذشته، ۳۱۱۳  معامله فروش ویلا در دبی لند  به ارزش ۸.۳ میلیارد درهم به ثبت رسیده است.

خانه های شهری متعددی برای فروش در منطقه زمینی دبی وجود دارد که برای واحدهای ۳ تا ۵ خوابه موجود است. خانه های شهری ۳ خوابه برای فروش در دبی لند می تواند بین ۹۸۰ هزار درهم تا ۳.۵ میلیون درهم قیمت داشته باشد. خانه های شهری ۴ خوابه برای فروش در دبی لند بین ۱.۱۵ میلیون درهم و ۲۵ میلیون درهم است. خانه های شهری ۵ خوابه برای فروش در دبی لند بین ۱.۳۵ میلیون درهم و ۹.۸ میلیون درهم است.

میزان بازگشت سرمایه یا ROI در دبی لند

نوع آپارتمان بازگشت سرمایه ROI
استودیو ۵.۴۳٪
۱ خوابه ۴.۷۵٪
۲ خوابه ۵.۱۵٪
۳ خوابه ۶.۱۴٪
۴ خوابه ۵.۱۴٪

بیشترین بازده سرمایه گذاری در دبی لند برای آپارتمان های لوکس ۳ خوابه ۶.۱۴ درصد است. آپارتمان‌های استودیویی نیز سود قابل‌توجه ۵.۴۳  درصد برای اجاره آپارتمان در دبی، ارائه می‌دهند. آپارتمان های ۲ خوابه و ۴ خوابه به ترتیب با ۵.۱۵% و ۵.۱۴% بازده سرمایه گذاری شده اند. در نهایت، آپارتمان های یک خوابه نیز دیده می شود که بازده پرسود ۴.۷۵٪ را به سرمایه گذاران ارائه داده اند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: معرفی مناطق شیخ نشین دبی

نوع ویلا بازگشت سرمایه یا ROI اجاره ویلا در دبی لند
۲ خوابه ۷.۵۷٪
۳ خوابه ۷.۳۰٪
۴ خوابه ۶.۳۸٪
۵ خوابه ۲.۹۸٪

طبق نتایج موجود در سایت های معتبر، واحدهای ۲ خوابه با ROI 7.57  درصد، در صدر فهرست پرسود ترین سرمایه گذاری در بخش اجاره ویلا در دبی، قرار دارند. ویلاهای ۳ خوابه و ۴ خوابه نیز به ترتیب با ۷.۳۰  درصد و ۶.۳۸  درصد بازدهی را دنبال می کنند. واحدهای ۵ خوابه با بازدهی اجاره ۲.۹۸ درصد در رتبه آخر فهرست قرار دارند.

مستر پلان و نقشه طبقات خانه در دبی‌لند

Amlakuae توانسته است پلان های طبقات بسیاری از املاک موجود در این منطقه را جمع آوری کند. کسانی که به دنبال مشاهده مستر پلان ملک مورد نظر هستند، به راحتی نقشه‌های زمین دبی را که توسط جوامع از هم جدا شده‌اند و در قالب‌های دو بعدی و سه بعدی موجود هستند، در واتساپ با ما در تماس باشند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: معرفی بهترین املاک دبی توسط گروه متخصص و کارشناسان فروش املاک امارات

وضعیت امکانات موجود در دبی لند

هر کدام از شهرک های ساخته شده در دبی، شامل امکانات رفاهی، تفریحی، درمانی، تجاری و فرهنگی هستند. منطقه وسیع دبی لند نیز از این قاعده مستثنا نیست. چرا که سازندگان املاک در اینجا، همه اهتمام خود را بر این گذاشته اند تا مکانی قابل زندگی با سطح کیفی بسیار بالا برای ساکنان فراهم کنند. از این رو در ادامه به بررسی همه امکانات زندگی در این منطقه پرداخته ایم.

فضاهای حمل و نقل و پارکینگ در منطقه زمینی دبی

برای کسانی که در آن منطقه زندگی می کنند، بهتر است حمل و نقل خصوصی داشته باشند. اکثر ساختمان‌های آپارتمانی دارای فضاهای پارکینگ اختصاصی در زیرزمین هستند و پارکینگ خیابانی برای بازدیدکنندگان در دسترس است. کسانی که در ویلا زندگی می کنند می توانند وسایل نقلیه خود را در ایوان های سرپوشیده داخل ملک پارک کنند، در حالی که برخی از واحدهای لوکس دارای گاراژ اختصاصی هستند.

حمل و نقل عمومی در منطقه

منطقه دبی لند ممکن است بهترین مکان برای کاربران حمل و نقل عمومی نباشد؛ زیرا در این منطقه ایستگاه مترو وجود ندارد. با این حال، اتوبوس فیدر ۳۰ از چندین نقطه در برج‌های  Skycourts، ویندزور رزیدنس و از لیوان تردد می‌کند. سایر ایستگاه های اتوبوس نزدیک، ایستگاه تعیین شده برای دهکده جهانی است که به ایستگاه مترو اتحادیه در دیره و ایستگاه های اتوبوس در سیلیکون اویزیس متصل می شود. کسانی که در دبی لند زندگی می کنند به تاکسی، رزرو شده از طریق برنامه RTA (مانند اسنپ خودمان) یا خدمات تاکسی آنلاین مانند Uber و Careem متکی هستند.

امکانات رفاهی، مدارس و مراقبت های بهداشتی

همانطور که می دانید در هر منطقه مسکونی، باید امکاناتی همچون سوپر مارکت، امکانات آموزشی و رفاهی وجود داشته باشد. در اینجا نیز مغازه های خوار و بار فروشی بسیاری وجود دارد که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم.

سوپرمارکت در دبی‌لند
امکانات رفاهی و سوپرمارکت های دبی لند
امکانات رفاهی و سوپرمارکت های دبی لند

مینی‌مارت‌ها و فروشگاه‌های زیادی در نزدیکی برج‌های Skycourts وجود دارد. می‌توانید به سوپرمارکت Lifco، سوپرمارکت West Zone ، سوپرمارکت Shua Al Madina، سوپرمارکت Thomsun و بسیاری دیگر در مجاورت یکدیگر، دسترسی داشته باشید. ساکنان بخش های ویلایی نشین، متوجه خواهند شد که به یک فروشگاه سوپرمارکت Spinneys  دسترسی دارند که به محله خدمات رسانی می کند. این همچنین به کسانی که در ساختمان های آپارتمانی اینجا زندگی می کنند، نزدیک است.

کلیساها، معابد و مساجد منطقه

هر منطقه فرعی دبی لند، یک مسجد اجتماعی مانند مناطق الواها، افسانه های زنده، ویلا، شهر شگفتی های فالکون و غیره دارد. نزدیکترین کلیسا، کلیسای کاتولیک سنت مریم در عود مهتا است که حدود ۲۰ دقیقه با دبی لند فاصله دارد. کلیسای شهر دبی نیز در همین نزدیکی است. عبادت‌کنندگان هندو می‌توانند به معبد شیوا در بر دبی یا  گورو ناناک دربار، در جبل علی بروند، که هر دو ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارند.

مدارس در دبی‌لند

یافتن مهد کودک در این منطقه کمی سخت است. مهد کودک منطقه کودکان در بخش ویلایی و یک مهد کودک چاق چیکس در Skycourts Tower C  وجود دارد . برای ساکنان الواها و لایان، مهد کودک قدم به قدم نیز وجود دارد. با این حال، برای گزینه های بیشتر، ساکنان باید به مهدکودک ها در جامعه نزدیک دبی سیلیکون واحه مراجعه کنند.

مدرسه جم فرست پوینت در دبی لند
مدرسه جم فرست پوینت در دبی لند

برای بچه های بزرگتر، مدارس جدید زیادی در این منطقه وجود دارد، به خصوص که این منطقه همچنان در حال رشد و تبدیل شدن به یک جامعه بزرگ تر است. یکی از مدارس جدید، مدرسه آکیلا است که در سپتامبر ۲۰۱۸ در نزدیکی برج‌های SkyCourts افتتاح شد. از برنامه درسی انگلستان از ابتدایی (FS1) تا دبیرستان (سال ۶) پیروی می کند. در محله لایان، مدرسه بین المللی Fairgreen  وجود دارد. این مدرسه سیستم مدرک بین المللی (IB) را از پیش دبستانی تا سال ۸ ارائه می دهد. این گزینه همچنین نزدیک به کسانی است که در منطقه الواها زندگی می کنند. علاوه بر این، مدرسه جدیدی برای ساکنان جامعه الواها در سپتامبر ۲۰۱۹ افتتاح شد. مدرسه آینده دیجیتال GEMS یک گزینه کاملاً فراگیر خواهد بود. این مدرسه برنامه درسی انگلستان را برای ۱۳ سال تحصیل کامل، ارائه می دهد.

در مدارس تأسیس شده در این منطقه، مدرسه میراث GEMS وجود دارد که برنامه درسی ملی هند را تا سال نهم ارائه می کند و مدرسه معتبر Gems FirstPoint  که از برنامه درسی ملی انگلستان تا سال آخر سیزدهم پیروی می کند. هر دو این گزینه ها نزدیک به کسانی هستند که درمحله  The Villa زندگی می کنند.

دانشجویان دانشگاه همچنین متوجه خواهند شد که زندگی در دبی لند گزینه های شهر آکادمیک بین المللی دبی را به راحتی در دسترس قرار می دهد. بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه‌های مشهور جهان در اینجا پردیس‌های خود را دارند، مانند دانشگاه زاید، دانشگاه هوانوردی امارات، دانشگاه هریوت وات و بسیاری دیگر. این موسسات درست روبروی برج‌های Skycourts و وینسدور رزیدنس قرار دارند.

کلینیک ها و بیمارستان ها در دبی‌لند

ساکنان این منطقه، تحت پوشش مرکز پزشکی آس در برج اسکای کورت D هستند. برای ساکنین ماجان، مرکز پزشکی و فیزیوتراپی دکتر کامکار وجود دارد که یک گزینه قابل توجه برای همه بیماری ها است. کسانی که به دنبال دسترسی به بیمارستان‌های بزرگتر هستند، باید به واحه سیلیکون همسایه بروند. علاوه بر این، کلینیک آستر و بیمارستان سلیمان فقیه در کنار مرکز پزشکی سیمبیوز و پلی کلینیک مدیکور در منطقه وجود دارد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: همه چیز درباره هزینه و خدمات بیمه درمانی دبی

مناطق مهم نزدیک به دبی‌لند

بیشتر توسعه‌ها نزدیک به بزرگراه‌های اصلی، جاده شیخ محمد بن زاید  (E311)، جاده امارات (E611) و جاده القدره (D63) هستند. همه این بزرگراه ها دسترسی آسان به مرکز دبی، ابوظبی، العین، شارجه و امارات شمالی را فراهم می کنند. سایر مناطق مسکونی مانند Mudon ، Silicon Oasis  و Arabian Ranches  که زمانی بخشی از طرح دبی لند بودند، اکنون جوامع مستقلی هستند که در حال توسعه هستند. Sports City و Dubai Motor City  نیز همسایگان نزدیک به منطقه دبی‌لند هستند.

سبک زندگی و سطح کیفی آن

منطقه وسیع دبی لند، به دلیل اینکه توسط بهترین سازندگان املاک دبی ساخته شده است و هنوز هم در حال توسعه است، دارای امکانات لوکسی است. همه امکانات موجود در هر ملک و در کل شهرک ها، دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند. به طوری که ساکنان منطقه، از زندگی در اینجا نهایت رضایت را دارند و کاملا لذت خواهند برد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: همه چیز درباره هزینه زندگی در دبی و اقامت دبی

خرید، ناهار خوری و شب زنده داری

اگر می‌پرسید زندگی در Dubai Land، چگونه است، در نظر بگیرید که این منطقه به سرعت به یک مرکز مسکونی، تجاری و سرگرمی تبدیل شده است. در حالی که ممکن است بر خلاف سرزمین اصلی گزینه های زیادی برای حمل و نقل عمومی وجود نداشته باشد. این منطقه، دارای انبوهی از امکانات سبک زندگی مدرن است. بنابراین، ساکنان به سختی نیاز به رفتن به جای دیگری دارند.

مراکز خرید در زمین دبی

با ادامه توسعه پروژه، بسیاری از پروژه های مسکونی، تجاری و تفریحی به طرح اضافه شده و در دسترس بازار قرار می گیرند. به همین ترتیب، بسیاری از مراکز خرید در حال حاضر در دبی لند دبی فعال هستند و تعدادی از مراکز جدید هنوز در راهند. ساکنان همچنین به تعدادی از مراکز خرید محبوب در محله مانند دراگون مارت و همیشه سبز و محبوب ترین دبی مال دسترسی دارند.

یکی از مراکز خرید نزدیک به دبی لند، دراگون مارت است
یکی از مراکز خرید نزدیک به دبی لند، دراگون مارت است
مرکز خرید دراگون مارت

اگر در بخش عربین رنچز یا شهر عجایب فالکون زندگی می کنید، دراگون مارت در جاده العویر قرار دارد و ۲۶ دقیقه با شما فاصله دارد.. Dragon Mart و Dragon Mart 2 توسط Nakheel Malls به عنوان مقصد نهایی خرید توسعه یافته اند. این بزرگترین مرکز تجاری چین در خارج از سرزمین اصلی چین است. هر دو مجتمع در مجموع خانه بیش از ۵۰۰۰ فروشگاه خرده فروشی، کافه، رستوران، مراکز تفریحی و سینما نوو هستند . Dragon Marts برای خرید مقرون به صرفه در دبی و یافتن اقلام منحصر به فرد مورد علاقه ساکنین است.

همچنین، مرکز خرید دبی که مورد علاقه گردشگران و ساکنان است، تنها ۳۰ دقیقه با ماشین از دبی لند دبی فاصله دارد.

رستوران های منطقه
غذاخوری و رستوران های چینی در دبی لند
غذاخوری و رستوران های چینی در دبی لند

به غیر از بسیاری از گزینه های معمولی و فست فود در دبی اوتلت مال و دراگون مارت، رستوران های مستقل زیادی در دبی لند وجود دارد. رستوران ایتالیایی Oregano در ویلا و غذاخوری‌های هندی مانند رستوران گرین هیلز و رستوران پودومادام در برج‌های Skycourts وجود دارد. چند رستوران غذاخوری معمولی دیگر بخشی از مرکز خرید کوچک Remal در منطقه ماجان هستند، مانند چین چین، دونر دلی، کافه لامبرتا و غیره.

سواحل نزدیک دبی‌لند

ساکنان دبی عاشق بازدید از ساحل هستند، متأسفانه هیچ ساحلی در دبی لند وجود ندارد. نزدیکترین مکان به ساکنان دبی لند ساحل معروف جمیرا است که ۳۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد. فعالیت های زیادی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می دهد. مسیرهای پیاده روی، زمین های بازی و تجهیزات ورزشی در فضای باز برای استفاده  وجود دارد.

فعالیت های اوقات فراغت و چشم اندازهای قابل توجه

IMG WORLDS OF ADVENTURE تفریح و سرگرمی در منطقه وسیع دبی لند
IMG WORLDS OF ADVENTURE تفریح و سرگرمی در منطقه وسیع دبی لند

فعالیت های سرگرم کننده ای را برای کودکان و بزرگسالان به طور یکسان ارائه می دهد

از آنجایی که دبیلند یک مقصد تفریحی است، مکان بسیاری از جاذبه های مختلف است. بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان وجود دارد که در شهر عربستان واقع شده است. سواری های آن دارای شخصیت هایی از Marvel Entertainment  و Cartoon Network  هستند.

دهکده جهانی

دهکده جهانی همچنین یک جاذبه تفریحی محبوب در مجاورت این منطقه است. این مرکز تفریحی در دبیلند یک جاذبه سالانه است که در فصل زمستان دبی باز است. این یک عرصه بیرونی از غرفه‌ها، رستوران‌ها و وسایل مختلف در سراسر جهان است. همچنین میزبان کنسرت هایی به عنوان بخشی از جشنواره خرید دبی است.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: لیست تفریحات رایگان در دبی

تفرجگاه و باشگاه چوگان الحبتور

استراحتگاه و کلوب پولو Al Habtoor که یک باشگاه اسب سواری لوکس است و در داخل منطقه واقع شده است. دارای یک باشگاه چوگان، آکادمی پیشرفته چوگان، مدرسه سوارکاری و امکانات استثنایی سوارکاری، از جمله ۵۲۰  اصطبل است.

اصطبل و باشگاه اسب سواری الحبتور در منطقه دبی لند
اصطبل و باشگاه اسب سواری الحبتور در منطقه دبی لند
روستای میراث المرموم

برای آشنایی بیشتر با فرهنگ امارات، می توانید از دهکده میراث المرموم دیدن کنید. این نمایشگاه یک بازار میراث را در ماه های مارس تا آوریل به نمایش می گذارد، بیش از ۱۰۰ مغازه و کیوسک و همچنین نمایش های رقص سنتی از عمان، هند و آفریقا را به نمایش می گذارد. دهکده میراث المرموم همچنین مکانی برای تماشای مسابقه شترهای قانونی است؛ زیرا باشگاه شتر مسابقه دبی و بیمارستان شتر در آن واقع شده است. اینجا تنها ۱۵ دقیقه با منطقه دبی لند فاصله دارد.

ورزش در باشگاه های فیتنس و زیبایی

فضاهای سبز در ویلا، دبی لند
فضاهای سبز در ویلا، دبی لند

فقط چند پارک عمومی را می توان در اینجا یافت. عمدتاً در جامعه ویلا The Villa در جوامع فرعی Aldea  و Hacienda . اگر به دنبال فضاهای سبز هستید، می‌توانید به محله عرب رانچس که پارک‌ها، زمین‌های بازی و مسیرهای پیاده‌روی زیادی دارد، بروید.

از نظر تناسب اندام، این منطقه دارای بسیاری از امکانات رفاهی منحصر به فرد است. پیست دوچرخه سواری دبی در القدرا نزدیک دبیلند وجود دارد. مسیر دوچرخه‌سواری القدرا تا صحرا کشیده می‌شود و به سوارکار اجازه می‌دهد تا به یک حلقه ۸۵ کیلومتری بدون وقفه با منظره طلوع و غروب آرام خورشید دسترسی داشته باشد. سواران همچنین حیات وحش و گونه های جانوری مختلف مانند اورکس و شتر را خواهند دید که اغلب در مسیر دوچرخه سواری پرسه می زنند.

مجموعه ورزشی همدام همچنین برای علاقه مندان به تناسب اندام عالی است. زیرا دارای فعالیت های سرگرم کننده ای مانند بدمینتون، بسکتبال، کاراته، شنا، تنیس، والیبال و واترپلو است. در کنار یک باشگاه ورزشی و سلامت در سطح جهانی. همچنین آکادمی ورزشی امارات متحده عربی در ویلا وجود دارد که آموزش های تنیس، شنا، زومبا و آموزش شخصی را ارائه می دهد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: معرفی مناطق ارزان دبی جهت خرید آپارتمان ارزان در دبی

برای یک روز نوازش، ساکنین می‌توانند از بین آبگرم Iridium، Tips and Toes The Villa و Las Mininas Beauty Salon را انتخاب کنند. ساکنان Al Waha و Layan می‌توانند از The Haven Spa، Sea Salt Spa، Nstyle Beauty Lounge و Belle Femme Salon استفاده کنند.

گلف در دبی‌لند

از آنجایی که علاقه به صنعت گلف در دبی در حال افزایش است، منطقه زمینی دبی نیز قرار است، یک زمین گلف مخصوص به خود داشته باشد. زمین گلف ۹ سوراخ Living Legends در حال حاضر در حال ساخت است. در همین حین، ساکنانی که به دنبال راه رفتن هستند، می توانند از باشگاه گلف Els در شهر ورزشی دبی، که فقط ۲۴ دقیقه دورتر است، دیدن کنند. زمین گلف ۱۸ سوراخه توسط ارنی الز، برنده سابق مسابقات آزاد و آزاد ایالات متحده طراحی شده است. دارای محدوده رانندگی، مدرسه گلف بوچ هارمون و چند غذاخوری خوب و خرده فروشی است.

برای خرید خانه در دبی لند و زندگی در آن، به چه چیزهایی باید دقت کنیم؟

زندگی در لند دبی مزایای خاص خود را دارد؛ اما مانند هر منطقه ای در دبی، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید. دبی لند با حمل و نقل عمومی قابل دسترسی نیست که ممکن است برای برخی یک نقطه ضعف باشد. اجاره های مقرون به صرفه و بسیاری از امکانات رفاهی برای هر ساکنی یک مزیت محسوب می شود، اما این منطقه با بسیاری از امکانات جدید و جوامع در حال ساخت هنوز به طور کامل توسعه نیافته است.

سوالات متداول در مورد دبی لند

بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان کدام است؟

IMG World’s of Adventure  بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان است.

بین موشن گیت و لگولند کدام یک بهتر است؟

انتخاب بستگی به ترجیحات دارد. اگر دوست دارید سینمای ۴ بعدی را تجربه کنید، Legoland  گزینه مناسبی است. همچنین مقصد مورد علاقه کودکان در سرزمین دبی است. در غیر این صورت، کسانی که می خواهند هیجان را در سواری تجربه کنند، می توانند ماجراجویی های جدیدی را در Motiongate یا موشن گیت تجربه کنند.

هتل های دارای رتبه برتر در نزدیکی موقعیت زمین دبی کدامند؟

  • هتل منا پلازا
  • الغریر ریحان
  • مرکز کنفرانس و رویدادهای Occidental IMPZ دبی

کدام هتل ها به موقعیت Dubai Land نزدیکترند؟

  • رامادا چلسی البرشا
  • هتل آپارتمان اوریس فخرالدین
  • هتل و سوئیت های ترپان

فاصله بر دبی تا زمین دبی چقدر است؟

حدود ۲۷ کیلومتر فاصله جاده بین بر دبی و زمین دبی.

کدام جاذبه های محبوب به تفریحگاه پولو الحبتور نزدیک هستند؟

  • IMG Worlds of Adventure
  • بازار تازه
  • دهکده جهانی

فاصله مناطق مهم دبی تا اینجا

  • ترافیک نسبتاً کمتر است و برای کسانی که به نقاط مهم دبی رفت و آمد می کنند آسان است
  • از اینجا تا فرودگاه بین المللی دبی، تنها ۳۰ دقیقه فاصله هست.
  • مکان های دیدنی مرکزی مانند برج خلیفه و دبی مال ۲۵ دقیقه با شما فاصله دارند
  • فرودگاه جدید آل مکتوم تنها ۱۵ دقیقه با شما فاصله دارد.
  • سایت مورد انتظار EXPO 2020 در ۱۵ دقیقه قابل دسترسی است

منبع مقاله: سایت رسمی بیات Bayut

ارسال دیدگاه