معرفی پردرآمدترین شغل در دبی و امارات متحده عربی

4 بهمن 1402
۰ دیدگاه
معرفی پردرآمدترین شغل در دبی و همه چیز برای پیدا کردن کار در دبی

کار در دبی و آشنایی با پردرآمدترین شغل در دبی و متوسط درآمد در دبی

کار در دبی و امارات متحده عربی، بسیاری از مشاغل پر درآمد و موفق وجود دارند. این مشاغل از زیرساخت‌های حمل و نقل گرفته تا صنایع خدماتی و فناوری پیشرفته، امکانات بسیار خوبی برای کسانی که به دنبال شغل در این منطقه هستند، فراهم کرده‌اند. گروه املاک دبی amlakuae همه مطالب مربوط به کار در دبی و پردرآمدترین مشاغل دبی را در اینجا جمع آوری کرده است.

مشاغل پردرآمد در دبی

در قرن نوزده، دبی به عنوان یک دهکده متروک و دورافتاده بود. دبی تا قرن بیستم به یک شهر نوپا تبدیل شد. در قرن بیست و یکم، دبی به یک کلان‌شهر بزرگ و حیاتی در سطح جهان تبدیل شد، که نمونه‌ای بارز از مدیریت موفق و برنامه‌ریزی دقیق است. این شهر، در میان ریز ذرات رس‌های بادی خشک و متروک، به شکلی چشمگیر به آسمان رسید و اوج گرفت.

دبی امروزه پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است. این شهر در قرن ۱۸ با تأسیس به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک آغاز شد و سریعاً در اوایل قرن ۲۱ به یک کلان‌شهر جهانی با تمرکز بر گردشگری و صنعت توریسم تبدیل شد.

تبدیل شدن به ستاره گردشگری خاورمیانه

برای دستیابی به اهداف خود، دولت مرکزی با همکاری دولت استانی سازه‌های عظیمی در کشور و به ویژه در امارت دبی ایجاد کرد. از شهرهای توریستی جهان الهام گرفته و مناطقی با امکان اسکی و تفریح در بیابان را طراحی کرد تا دبی را به یکی از مقاصد گردشگری محبوب جهان تبدیل کند. این شهر دارای دومین هتل پنج ستاره جهان است.

پایین آوردن نرخ بیکاری در دبی

علاوه بر جذب گردشگران، دبی مقصد زندگی بسیاری از مهاجران نیز شده است. با ایجاد کسب‌وکارهای بین‌المللی، نرخ بیکاری در این شهر به کمتر از ۲.۷ درصد کاهش یافته است.

حوزه های شغلی مورد نیاز امارات

از زمان رشد صنعت نفت، دبی به صنایعی مانند گردشگری، هواپیمایی و املاک و مستغلات نیز راه پیدا کرده است. مشاغل حوزه پزشکی، سلامت، مهندسی و ساخت‌وساز در لیست مشاغل مورد نیاز دبی و از پردرآمدترین شغل در دبی برای جذب مهاجران قرار دارند. رشته‌های حوزه پزشکی به عنوان یکی از پردرآمدترین حوزه‌ها محسوب می‌شوند.

امارات متحده عربی به سوی آینده دیجیتالی‌تر حرکت کرده و در آینده، استخدام در حوزه IT و کامپیوتر از نیازهای اساسی این کشور خواهد بود. بنابراین، نوآوری و به‌روزرسانی مهارت‌های کارگران در زمینه‌های هوش مصنوعی، خودروهای خودران و اکتشافات فضایی اولویت خواهد داشت.

در زیر، به برخی از پردرآمدترین شغل در دبی و امارات متحده عربی اشاره شده است:

۱. صنعت نفت و گاز

پردرآمدترین شغل در دبی و کار در دبی
پردرآمدترین شغل در دبی و کار در دبی و امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت در جهان است. بنابراین، مشاغل مرتبط با صنعت نفت و گاز، از جمله مهندسی نفت، حفاری، پالایشگاه‌ها و خدمات پشتیبانی مانند مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، به عنوان یکی از پر درآمدترین مشاغل در این منطقه محسوب می‌شوند. مشاغل این حوزه به دلیل اینکه به دست حاکمان امارت و شیوخ ان اداره می شود، پردرآمدترین شغل در دبی محسوب می شود.

۲. مشاغل مالی و بانکی:

دبی به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی و مرکز تجارت آزاد جهانی شناخته می‌شود. شرکت‌های بانکی، شرکت‌های مالی، مشاوران مالی و حسابداران در این شهر فرصت‌های فراوانی برای کار در دبی دارند.

۳. گردشگری و هتلداری:

دبی یک مقصد گردشگری معروف است و دارای هتل‌های لوکس و تجهیزات تفریحی فراوانی است. مدیران هتل، کارکنان خدمات مشتریان و راهنمایان گردشگری جزو مشاغل پر درآمد دبی در این صنعت هستند.

۴. صنعت هواپیمایی و فضایی:

فرودگاه بین‌المللی دبی یکی از پرمسافرترین فرودگاه‌های جهان است. صنعت هواپیمایی، از جمله هواپیمایی، مهندسی هوایی و خدمات فرودگاهی، فرصت‌های شغلی فراوانی جهت کار در دبی فراهم کرده است.

۵. صنعت فناوری اطلاعات:

مشاغل IT در دبی
مشاغل IT در دبی

دبی به عنوان یک هاب فناوری در منطقه شناخته می‌شود. برنامه‌نویسان، متخصصان امنیت سایبری، مهندسان نرم‌افزار و کارشناسان فناوری اطلاعات می‌توانند از فرصت‌های شغلی در این زمینه بهره‌مند شوند.

۶. مشاغل مشاوره و حقوقی:

مشاوره حقوقی
مشاوره حقوقی

با توسعه اقتصادی، نیاز به خدمات مشاوره حقوقی، مشاوره تجاری و خدمات حقوقی مختلف نیز افزایش یافته است. اگر شما وکیل هستید و به دنبال کار در دبی می گردید، این شغل می تواند در حوزه خود، به عنوان پردرآمدترین شغل در دبی به حساب بیاید.

۷. مشاغل مرتبط با مشاوره مدیریت و راهبرد:

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ نیاز به مدیران با تجربه و مشاوران راهبردی دارند که به طور حرفه‌ای موانع کسب و کار را مدیریت کنند و به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کنند. مدیریت هر چیزی به عنوان یک کار در دبی، می تواند طی مدت زمان کوتاه، شما را به مدارج عالی و درآمد بالا برساند.

هر کدام از این مشاغل دارای مزایا و چالش‌های خود هستند و انتخاب یک مسیر شغلی باید با توجه به مهارت‌ها، تجربیات و اهداف شخصی انجام شود..

معرفی یکی از مشاغل پردرآمد در دبی : املاک و مستغلات

مشاغل مربوط به املاک و مستغلات در دبی
مشاغل مربوط به املاک و مستغلات در دبی

در حوزه املاک و مستغلات نیز در دبی و امارات متحده عربی فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد. این صنعت به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در این منطقه شناخته می‌شود. همه لیست مشاغل زیر جزو پردرآمدترین شغل در دبی به شمار می روند. برخی از مشاغل مرتبط با املاک و مستغلات در این منطقه عبارتند از:

مشاور املاک:

مشاوران املاک و مستغلات در این حوزه فعالیت می‌کنند و به مشتریان در فروش، خرید یا اجاره ملک‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها باید با قوانین مربوط به املاک و مستغلات و خرید ملک در دبی، آشنا باشند و توانایی مذاکره و ارتباط با مشتریان را داشته باشند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: آشنایی با سازنده املاک الحبتور گروپ در دبی

مدیریت اجاره‌ها (Property Management):

شرکت‌های مدیریت اجاره‌ها، مسئولیت نگهداری، تعمیرات و مدیریت اجاره‌های مسکونی یا تجاری را بر عهده دارند. این شرکت‌ها با مالکان ملک همکاری می‌کنند تا به بهترین نحو از اموال آن‌ها مراقبت کنند.

توسعه‌دهندگان ملک:

کار در دبی به عنوان توسعه دهنده ملک نیز می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. توسعه‌دهندگان ملک درگیر فرآیند طراحی، ساخت، و بازاریابی پروژه‌های مستغلاتی هستند. آن‌ها باید با موقعیت بازار، مقررات ساخت و ساز، و تغییرات در طراحی شهری آشنا باشند.

کارشناس ارزیابی ملک:

کارشناس ارزیابی ملک در دبی
کارشناس ارزیابی ملک در دبی

کار در دبی به عنوان ارزیابان ملکی تقریبا سخت است. زیرا آن ها مسئول ارزیابی ارزش ملک‌ها بر اساس عواملی مانند موقعیت، امکانات و ویژگی‌های فنی هستند. این اطلاعات برای خرید، فروش یا اجاره ملک‌ها و خرید و فروش املاک دبی، بسیار حائز اهمیت است.

وکیل املاک و مستغلات:

وکلای املاک، مسائل حقوقی مربوط به معاملات املاک و مستغلات را مدیریت می‌کنند. آن‌ها به مشتریان در موضوعاتی مانند تراکنش‌های خرید و فروش، قراردادها و مسائل حقوقی مرتبط با املاک کمک می‌کنند.

مدیریت پروژه ساخت و ساز:

مدیران پروژه مسئولیت نظارت بر فرآیند ساخت و ساز پروژه‌های مستغلاتی را بر عهده دارند. آن‌ها با توسعه‌دهندگان، مهندسان و تیم‌های ساخت و ساز همکاری می‌کنند.

مهندسان ساخت و ساز:

مهندسان ساخت و ساز در توسعه و اجرای پروژه‌های ساختمانی و مستغلاتی مشغول به کار هستند. این شغل به مهارت‌های مهندسی ساختمان، مدیریت پروژه،  ایمنی ساخت و ساز نیاز دارد.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: مشاهده منطقه jvc دبی یا جمیرا ویلیج سیرکل برای اطمینان از امنیت شغلی

هر یک از این مشاغل ارائه فرصت‌های شغلی و کار در دبی به صورت متنوع در حوزه املاک و مستغلات دبی را فراهم می‌کنند. افراد می‌توانند با توجه به تخصص، تجربه و علاقه شخصی خود، به عنوان مشاوران، مدیران، یا متخصصان در این صنعت موفق شوند.

لازم به ذکر است که در دهه گذشته، به دلیل افزایش چشم گیر ساخت و ساز املاک در دبی، مشاغل مربوط به این حوزه، از پردرآمدترین شغل دبی به حساب می آیند.

پردرآمدترین شغل دبی

برای بررسی وضعیت بازار کار و اشتغال در دبی، مناسب است به وضعیت مشاغل در امارات متحده عربی مراجعه نماییم. نمودار زیر، داده‌های آماری مرتبط با جمعیت شاغل با ویژگی‌های مختلف اجتماعی و حرفه‌ای را نمایش می‌دهد، از طریق آن می‌توان به بررسی وضعیت اقتصادی و شغلی کشور امارات پرداخت.

لیست مشاغل با درآمد بالا محدوده در آمد (درهم) میانگین درآمد ماهانه (درهم)
مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل)
Chief executive officers (CEO)
۷۵۰۰۰ تا ۱۳۵۰۰۰ ۱۰۰۰۰۰
کارشناس بازاریابی
Marketing Expert
۸۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ ۹۵۰۰۰
مدیر عامل روابط عمومی
Public relations managing director
۸۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ ۹۰۰۰۰
وکیل
Lawyer
۶۰۰۰۰ تا ۱۰۶۰۰۰ ۷۷۰۰۰
مدیر زنجیره تامین
Supply chain manager
۶۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰
متخصصان حسابداری و امور مالی
Accounting and finance professionals
۵۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ ۷۵۰۰۰
پزشک
Doctors
۱۶۸۰۰ تا ۸۰۰۰۰ ۷۳,۴۶۰.۷۵
بانکداران ارشد
Senior bankers
۶۳۵۰۰ تا ۷۷۵۰۰ ۷۰۰۰۰
مهندسان ارشد برق، مکانیک و لوله کشی
Senior electrical, mechanical, and plumbing engineers
۴۰۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ ۶۲۰۰۰
مدیر ارشد IT
Top IT managers
۵۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ ۶۰۰۰۰
بازرگان خرده فروشی
Retail head buyers and merchandiser
۳۶۵۰۰ تا ۵۲۵۰۰ ۵۵۰۰۰
مامور آمار
Actuaries
۳۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ ۵۵۰۰۰
خلبان
Pilots
۳۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ ۵۲۵۰۰
مدیران کل رستوران
Restaurant general managers
۲۵۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ ۵۰۰۰۰
کارگردانان خلاق
Creative directors
۳۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰۰ ۴۸۳۳۰
بانکدار سرمایه گذاری
Investment banker
۳۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰ ۴۵۰۰۰
دانشمند
Principal scientist
۳۲۰۰۰ تا ۴۶۰۰۰ ۳۸۰۰۰
مشاور مدیریتی
Management consultant
۲۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ ۳۵۰۰۰
مدیر ارشد منابع انسانی
Senior human resources officer
۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ۳۵۰۰۰
مهندس هوش مصنوعی
Artificial intelligence engineer
۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ۳۲۰۰۰
دانشمند داده
Data scientist
۲۵۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ ۳۲۰۰۰
مهندس نرم افزار
Software engineer
۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ ۱۱۰۰۰
فیزیوتراپیست
Physical therapist
۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ ۷۳۰۰
مهندس امنیت سایبری
Cybersecurity engineer
۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ ۳۰۰۰۰

 

مشاغل مربوط به مدیریت رستوران داری
مشاغل مربوط به مدیریت رستوران داری

بیابید بیشتر وارد جزئیات مشاغل امارات و دبی، حقوق و مزایای هر کدام بشویم. به نظرم اینطور بهتر می توانید درباره کار و مهاجرت به دبی و امارات متحده عربی تصمیم بگیرید. از این رو ما درباره برخی مشاغل تاپ و پردرآمدترین مشاغل دبی، در ادامه با شما صحبت می کنیم:

مدیر بازاریابی ارشد (CMO)

میانگین درآمد: ۳۹ هزار تا ۴۶ هزار درهم

مسئول بازاریابی یا CMO در یک سازمان مسئول توسعه و بهبود نام تجاری آن سازمان است و باید به استراتژی‌های برند کار کند تا محصولات را حفظ و گسترش دهد. مسئول بازاریابی یکی از شغل‌های با درآمد بالا در دبی و امارات است و به دلیل وجود برندها و سازمان‌های بین‌المللی متعدد، همواره این نیاز احساس می‌شود.

شرکت‌های برجسته در این حوزه شامل هلدینگ بین المللی آلیانز، Cornucopia، Bright Fortune FMS، مشاوره Reeqwest HR، و خدمات مشاوره IT&M هستند. افراد علاقه‌مند به مهاجرت به دبی می‌توانند فرصت خود را برای این شغل بررسی کنند

وکیل

میانگین درآمد: از ۳۴ هزار تا ۱۰۸ هزار درهم

آغاز، پیشبرد و به نتیجه رساندن هر حرفه‌ای نیاز به تسلط کافی بر قوانین ملی و بین‌المللی دارد. وکیلان به دلیل مسئولیت زیادشان و نقش حساسی که برای موکلان خود دارند، دارای درآمد بالایی هستند. به طوری که در همه حوزه های کاری این کشور، شما باید وکیل داشته باشید. به عنوان مثال، وکیل مهاجرت، وکیل حقوقی در خرید املاک، وکیل اقامت و غیره. پس این حرفه در رده پردرآمدترین شغل در دبی قرار می گیرد.

مشاغل حقوقی از شغل‌های با درآمد بالا در دبی هستند که شامل وکلا و مشاوران حقوقی می‌شوند؛ با کسب تجربه ۷ تا ۱۰ ساله می‌توانند در ماه ۱۰۰ هزار درهم کسب درآمد داشته باشند. وکیل‌های آشنا به قوانین بین‌المللی می‌توانند تجربه خوبی در مهاجرت به دبی کسب کنند.

مدیر ارشد مالی (CFO)

شغل مدیریت ارشد اجرایی در امارات
شغل مدیریت ارشد اجرایی در امارات

میانگین درآمد: ۲۵ هزار درهم تا ۵۹ هزار درهم

مقامات ارشد مالی (CFO) از مدیران رتبه اول کسب‌وکار محسوب می‌شوند؛ چراکه مسئولیت بزرگی در حفظ سیستم مالی از صفر تا صد از مسائل خطرناک سود و سرمایه گذاری گرفته تا حسابداری و تصمیمات اساسی مالی دارند. به دلیل اینکه در دبی تقاضای زیادی برای راه اندازی شرکت های بین المللی و خارجی بالا است و هزینه ثبت شرکت در دبی نیز تقریبا بالا است، درخواست شغل مدیر ارشد مالی نیز افزایش یافته است.

در نتیجه، مدیر ارشد مالی از شغل‌های با درآمد بالا برای مهاجرت به دبی و امارات متحده عربی به حساب می‌آید. از جمله شرکت‌های برتر پیشرو در این شغل و حرفه عبارتنداز: هانیول، پوما، Rebel Foods، رابرت هاف و CBRE. این حرفه نیز با اختلاف زیاد می تواند در بین پردرآمدترین شغل در دبی به حساب آید.

مدیر اجرایی (CEO)

مدیریت ارشد اجرایی
مدیریت ارشد اجرایی

میانگین درآمد: از ۲۴ هزار تا ۷۶ هزار و ۶۰۰ درهم

هیچ شرکتی نمی‌تواند تجارت خود را بدون مدیرعامل خود اداره کند، چراکه مدیر اجرایی تصمیم‌گیرنده نهایی‌ست. این موقعیت شغلی در همه شرکت‌های ملی و بین‌المللی در امارات متحده عربی، به ویژه در شهر دبی به دلیل افزایش تعداد شرکت‌های بازرگانی خارجی و داخلی مورد نیاز است. حرفه مدیر اجرایی به دلیل سختی کار می تواند به عنوان یکی از پردرآمدترین شغل در دبی باشد.

در هر شرکتی، پست مدیرعامل در مدارج بالایی قرار گرفته است. یک مدیر اجرایی تصمیمات اساسی را در مورد نتیجه نهایی شرکت می‌گیرد و مسئولیت کارکنان آن بر عهده آن‌هاست. از جمله شرکت‌های برجسته در این حوزه شغلی می‌توان به MB&F، ادلمن خاورمیانه، فرانک پورتر و مروارید شرقی اشاره کرد.

اکچوئر یا بیم سنج

میانگین درآمد: از ۲۱ هزار ۴۵۰ تا ۳۸ هزار درهم

بیم‌سنج یا Actuary کارشناسی‌ست که وظیفه او برآورد خسارت‌های یک کسب‌وکار در اثر مخاطره و عدم قطعیت بر تجارت، فعالیت‌های اقتصادی و مالی، بیمه، و بانک است. مدیریت مخاطره با محاسبات ریاضی احتمال، رخداد و نتایج مالی آن‌را بررسی می‌کنند. جهت انجام این کار بایستی ترازنامه و میزان دارایی کل، و دهی های شرکتی همه و همه ارزیابی شوند.

شرکت‌های بیمه در امارات متحده عربی بسیار گسترده هستند؛ یکی از وظایف اصلی آن‌ها مربوط به بیم‌سنجی و تخمین ضرر و زیان مالی شرکت‌ها در فرآیند کار است. نقش بیم‌سنج در اینجا به این صورت است که یک جستجوی گسترده را برای شناسایی و ارزیابی هرگونه احتمال خطر انجام می‌دهد.

پس از تکمیل پروسه تجزیه، تحلیل و ارزیابی، باید بیمه‌نامه ارائه دهید و تا جایی که می‌توان بایستی ریسک کار را کاهش دهید. کارشناسی بیمه طبق خدمت شرکت‌های بیمه امارات متحده عربی یکی از شغل‌های با درآمد بالا در دبی محسوب می‌شود و یکی از ضروری‌ترین مشاغل در امارارت است.

به طور کلی در دنیای شغلی امارات متحده عربی، مشاغلی با درآمد پردرآمد به چشم می‌خورند:

  • مهندسی داده: مهندسی داده با میانگین درآمد از ۱۷ هزار و ۶۰۰ تا ۴۹ هزار درهم یکی از جذاب‌ترین شغل‌های دوره اخیر است. این حرفه به دلیل اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌ها برای مدیریت و برنامه‌ریزی در سازمان‌ها، به عنوان یک شغل پردرآمد شناخته می‌شود. شرکت‌های برتر این حوزه مانند اوراکل، سیستم های داده سیگما، و PwC می‌باشند.

  • مدیر فناوری اطلاعات:
شغل مدیریت فناوری اطلاعات در دبی
شغل مدیریت فناوری اطلاعات در دبی

در حوزه فناوری اطلاعات، مدیران IT با درآمد از ۱۷ هزار و ۳۰۰ تا ۵۲ هزار درهم از فرصت‌های پردرآمد بهره‌می‌برند. این حرفه به دلیل اهمیت فناوری در امارات، از تقاضای زیادی برخوردار است. شرکت‌های برتر این حوزه شامل Accel Frontline JLT، آفیداس، کدهای سیال، NEOSYS، و Pixel Digital System LLC هستند. همان طور که قبلا هم گفتیم، مدیر آی تی در دبی و امارا در زمره پردرآمدترین شغل در دبی قرار دارد.

  1. پزشکان: رشته پزشکی به عنوان یکی از پردرآمدترین زمینه‌های شغلی در امارات شناخته می‌شود. تخصص‌هایی نظیر متخصصان مغز و اعصاب، جراحان، متخصصان قلب و روانپزشکان از شغل‌های بالارده این حوزه هستند. با حقوق از ۱۶ هزار و ۸۰۰ تا ۸۰ هزار درهم، این زمینه از جذابیت خاصی برخوردار است. مراکز بهداشتی برتر شهر دبی مانند Novomed، کلینیک بهداشت و درمان و مرکز علوم اعصاب آلمان از نظر شغلی برجسته هستند.

لیستی از مشاغل مورد تقاضا در دبی

دبی یک شهر جهانی و پویا است که در زمینه‌های مختلف اقتصادی فعالیت می‌کند. در اینجا لیستی از مشاغل مورد تقاضا در دبی آورده شده است. توجه داشته باشید که تقاضاها با تغییرات اقتصادی و فرآیندهای بازار متغیر هستند:

  1. مشاور املاک:

با توسعه روزافزون دبی و رشد سریع در حوزه ساخت و ساز، شغل مشاوره املاک دبی، بسیار مورد تقاضا است.

معرفی چندین سازنده املاک مهم در دبی:

  1. سازنده املاک و مستغلات سامانا دبی
  2. شرکت سازنده املاک اعمار دبی
  3. شرکت سازنده شوبا در دبی
  4. املاک مراس دبی
  5. شرکت داماک دبی

 

  1. تکنسین‌ها و مهندسان  IT

همان طور که پیشتر هم گفتیم، دبی یک هاب تکنولوژی است و تقاضا برای تکنسین‌ها و مهندسان IT در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه نرم‌افزار، امنیت سایبری و شبکه‌های کامپیوتری بسیار زیاد است.

  1. مدیران پروژه:

با ساخت و توسعه پروژه‌های ساختمانی، مدیران پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت و ساز، IT  و توسعه‌ی ملک مورد تقاضا هستند.

پردرآمدترین مشاغل دبی
پردرآمدترین مشاغل دبی
  1. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان:

صنعت فناوری اطلاعات در دبی به سرعت گسترش یافته است و بنابراین تقاضا برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و برنامه‌نویسان بسیار زیاد است.

  1. مهندسان معماری:

به دلیل پیشرفت در حوزه ساخت و ساز در دبی، مهندسان معماری برای طراحی و نظارت بر پروژه‌های معماری مورد تقاضا هستند.

  1. مدیران منابع انسانی:
یکی از پردرآمدترین مشاغل دبی، مدیریت نیروی انسانی و روابط عمومی است
یکی از پردرآمدترین مشاغل دبی، مدیریت نیروی انسانی و روابط عمومی است

افزایش شرکت‌ها و سازمان‌ها در دبی، نیاز به مدیران منابع انسانی برای مدیریت کارکنان و فرآیندهای منابع انسانی افزایش داده است.

  1. مترجمان و متخصصان زبان:

گسترش تجارت بین‌المللی و ورود افراد از توابع و کشور های مختلف، تقاضا برای مترجمان و متخصصان زبان را افزایش داده است.

  1. متخصصان بازاریابی دیجیتال:

برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال در دبی به سرعت گسترش یافته و نیاز به متخصصان در این حوزه افزایش یافته است.

  1. کارشناسان مالی و حسابداران:

با رشد اقتصادی، شرکت‌ها نیاز به کارشناسان مالی و حسابداری دارند تا فعالیت‌های مالی و حسابداری آن‌ها را مدیریت کنند.

  1. کارشناسان بهداشت و درمان:
مشاغل مربوط به کادر درمان
مشاغل مربوط به کادر درمان

صنعت بهداشت و درمان در دبی در حال گسترش است و نیاز به کارشناسان بهداشت و پرستاران در این منطقه مشهود است.

این لیست تنها یک نمونه از مشاغل مورد تقاضا در دبی است و توجه به تغییرات بازار و نیازهای صنعتی در طول زمان در این کشور، مهم است. البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که متوسط درآمد مشاغل دبی و امارات، نسبت به منطقه و کشورهای همسایه بسیار بالا است.

بنابراین با توجه به هزینه زندگی در دبی و سطح بالای کیفی زندگی مردم در این شهر، اکثر مشاغل دبی جزو پردرآمدترین شغل هستند.

متوسط درآمد مشاغل مختلف در دبی

متوسط درآمد مشاغل در دبی بستگی به عواملی مانند تجربه، تحصیلات، مهارت‌ها و صنعت مرتبط با کار دارد. در اینجا یک لیست از متوسط درآمد برخی از مشاغل معمول در دبی آورده شده است. این ارقام تقریبی هستند و ممکن است با توجه به شرایط بازار تغییر کنند:

  1. مشاور املاک: متوسط درآمد مشاوران املاک در دبی معمولاً در حدود ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ درهم اماراتی در ماه است.
  2. مدیر پروژه (ساخت و ساز): متوسط درآمد یک مدیر پروژه ساخت و ساز ممکن است بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ درهم در ماه باشد.
  3. مهندس IT : برنامه‌نویسان و مهندسان IT به طور متوسط، می‌توانند درآمدی بین ۱۵,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ درهم در ماه داشته باشند.
  4. متخصص بازاریابی دیجیتال:  متوسط درآمد در حوزه بازاریابی دیجیتال ممکن است در حدود ۱۸,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ درهم در ماه باشد.
  5. کارشناس منابع انسانی:  متوسط درآمد کارشناسان منابع انسانی در دبی ممکن است در حدود ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ درهم اماراتی در ماه باشد.
  6. مهندس معمار: متوسط درآمد مهندسان معمار معمولاً بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ درهم در ماه است.
  7. پرستار:  در حوزه بهداشت و درمان، متوسط درآمد پرستاران بین ۸,۰۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ درهم در ماه است.
  8. مترجم زبان: متوسط درآمد مترجمان زبان ممکن است در حدود ۱۲,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ درهم در ماه باشد.

توجه داشته باشید که این ارقام تقریبی هستند و ممکن است بسته به تجربه، مهارت‌ها، و شرایط خاص هر شخص تغییر کنند. همچنین، هزینه‌های زندگی در دبی نسبت به دیگر شهرها بالا می‌باشد و باید با این موضوع نیز محاسبه شود. همان طور که میبینید، مشاغل مربوط به حوزه املاک دبی، در همه لیست ها به عنوان پردرآمدترین مشاغل دبی محسوب می شود.

سخن پایانی

در ابتدای این مقاله، به معرفی پر درآمدترین مشاغل در دبی و امارات متحده عربی، مشاغل مرتبط با املاک و مستغلات، لیست مشاغل مورد تقاضا در دبی، و همچنین متوسط درآمد برخی از شغل‌های رایج در این منطقه پرداختیم. این مقاله نشان داد که:

  1. دبی به عنوان یک مرکز اقتصادی پویا و بین‌المللی دارای فرصت‌های شغلی فراوانی است.
  2. صنعت‌های نفت و گاز، مالی و بانکی، گردشگری، فناوری اطلاعات و املاک و مستغلات از جمله بخش‌های اقتصادی  و از پردرآمدترین شغل در دبی هستند.
  3. مشاغل مرتبط با املاک و مستغلات، از جمله مشاوره املاک دبی و مدیریت اجاره‌ها، در حوزه‌هایی همچون مشاوره و حقوقی نیز تقاضا دارند.
  4. لیست مشاغل مورد تقاضا نشان می‌دهد که تخصص‌های مختلفی از جمله تکنولوژی، مدیریت پروژه، بازاریابی دیجیتال، و حوزه بهداشت و درمان نیز اهمیت دارند.
  5. متوسط درآمد مختلف شغل‌ها و کار در دبی ممکن است بستگی به نوع شغل، تخصص، و تجربه فرد داشته باشد.

با توجه به این نکات، افرادی که به دنبال فرصت‌های شغلی و کار در دبی هستند، می‌توانند با توجه به تخصص و مهارت‌های خود، در بخش‌های مختلف اقتصادی این منطقه به کار بپردازند.

ارسال دیدگاه