هزینه های بهداشت و خدمات بیمه درمانی در دبی و امارات

15 دی 1402
۰ دیدگاه
خدمات بیمه درمانی در دبی و هزینه بهداشت در امارات

هزینه بهداشت و خدمات بیمه درمانی در دبی

هنگامی که تصمیم به مهاجرت به کشورهای حوزه خلیج فارس، از جمله امارات متحده عربی، می‌گیرید، نیازی به نگرانی از نظر کیفیت خدمات بیمه درمانی در دبی نخواهید داشت. در سال ۲۰۱۸، امارات متحده عربی به‌عنوان یکی از ۱۰ موثرترین سیستم مراقبت بهداشتی در جهان رتبه‌بندی شد. در شهرهایی مانند دبی، امکانات پزشکی برای تمام افراد در دسترس قرار دارد. هرچند که هزینه خدمات درمانی در امارات بالاست؛ اما با داشتن بیمه درمانی در دبی، تقریباً تمام هزینه‌ها پوشش داده می‌شوند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: آیا می دانید هزینه زندگی در دبی و امارات به چه صورت است؟

امارات متحده عربی از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی پیشرفته‌ای برخوردار است؛ اما آنچه خدمات پزشکی را در این کشور ممتاز کرده، انواع خدمات بیمه درمانی در دبی می‌باشد. هزینه‌های درمانی برای اتباع اماراتی کم و اغلب رایگان است؛ اما مهاجران باید هزینه خدمات را پرداخت نمایند. این افراد تنها در صورت داشتن کارت سلامت می‌توانند به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند. در ادامه این مقاله، ما در گروه املاک دبی amlakuae.com، به بررسی بیشتر درباره خدمات درمانی و بیمه در امارات می‌پردازیم و انواع بیمه مخصوص مهاجران در این کشور را بررسی می‌کنیم.

انواع بیمه خدمات درمانی در دبی و امارات

انواع خدمات بیمه در امارات
انواع خدمات بیمه در امارات

در امارات، بیمه‌های درمانی به چندین نوع تقسیم می‌شوند:

  1. بیمه سلامت فردی

بیمه های درمانی در دبی و امارات برای بیمه سلامت فردی
بیمه های درمانی در دبی و امارات برای بیمه سلامت فردی

   – افراد تحت پوشش: شخص بیمه‌گذار

  1. بیمه سلامت خانواده

   – افراد تحت پوشش: شخص بیمه‌گذار، همسر و فرزندان او

  1. بیمه شهروندان سالمند

   – افراد تحت پوشش: افراد بالای ۶۰ سال

  1. طرح‌های بیمه گروهی/کارمندی

   – افراد تحت پوشش: کارمندان، برای پیوستن یا ترک محل کار

  1. بیمه بیماری‌های بحرانی:

   – افراد تحت پوشش: افراد دارای بیماری‌های خطرناک و کشنده

در امارات متحده عربی، بیمه‌های درمانی هزینه‌های پزشکی مرتبط با بیماری‌ها، تصادفات یا جراحی را پوشش می‌دهند. شما می‌توانید حق بیمه خود را به‌صورت ماهانه یا سالانه پرداخت کنید. انواع گوناگونی از بیمه‌های درمانی در امارات وجود دارد و در موارد فوق می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره خدمات درمانی و بیمه در این کشور به‌دست آورید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: شرایط خرید ملک در دبی و اقامت در آن

در ادامه، با دقت بیشتر به هر یک از این طرح‌های بیمه درمانی در دبی پرداخته ایم و جزئیات آنها را بررسی می‌نماییم.

شرایط و هزینه های بیمه درمانی در دبی و دیگر شهرهای امارات
شرایط و هزینه های بیمه درمانی در دبی و دیگر شهرهای امارات

 

طرح‌های بیمه سلامت فردی (Individual Health Insurance Plans)

این طرح بیمه درمانی در دبی، به طور رسمی و با دقت نام‌گذاری شده است. طرح‌های بیمه سلامت فردی توسط شرکت‌های بیمه در امارات متحده عربی به افراد بیمه‌گذار ارائه می‌شود. این نوع بیمه مالی پوششی فراگیر برای بیماری‌های خاص را فراهم می‌کند که با امکاناتی همچون بستری رایگان و پوشش هزینه‌های قبل و بعد از بستری همراه است. در طرح بیمه سلامت فردی، تمام هزینه‌های بیمه و مزایای آن به صورت اختصاصی برای فرد بیمه ارائه می‌شود.

طرح‌های بیمه سلامت خانواده (Family Health Insurance Plans)

این نوع بیمه خدمات درمانی در دبی و امارات، به صورت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شود و پوشش گسترده‌تری دارد که شخص بیمه‌گذار، همسر و فرزندان او را در بر می‌گیرد. در زمان خرید طرح بیمه دبی، هر یک از اعضای بیمه‌شده باید به دقت مشخص و ثبت گردد.

طرح‌های بیمه سالمندان (Senior Citizen Insurance Plans)

تعداد اندکی از شرکت‌های خدمات بیمه درمانی در دبی، این طرح‌های بیمه را فراهم می‌کنند. این شرکت‌ها معمولاً شرایط سختگیرانه‌ای برای ارائه این طرح بیمه ایفا می‌کنند که شامل معاینات پزشکی دقیق و تعیین نرخ حق بیمه بالاتر (نسبت به طرح‌های بیمه مختص افراد جوانتر) می‌شود.

طرح‌های بیمه گروهی/کارمندی (Group/Employee Insurance Plans)

بیمه‌گذاران این نوع طرح‌های بیمه درمانی در دبی معمولاً کارفرمایان هستند. این طرح‌ها برای عضویت و حذف کارکنان طراحی شده‌اند. به دلیل کاهش خطرات برای این گروه از بیمه‌شدگان، حق بیمه آن‌ها معمولاً کمتر است. جدا از اهمیت بیمه، داشتن طرح بیمه یکی از شرایط اساسی برای کار در دبی محسوب می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط کاری در امارات، می‌توانید به کار در امارات مراجعه کنید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: همه چیز درباره جمیرا ویلیج سیرکل در دبی و قیمت خرید ملک در دبی به تومان در این مناطق

طرح‌های بیمه بیماری‌های خطرناک (Critical Illness Insurance Plans)

بیماری‌های تحت پوشش این نوع بیمه به طور عمومی در دیگر طرح‌های خدمات درمانی و بیمه در امارات پوشش داده نمی‌شوند. مشکلاتی همچون مراجعات مکرر به بیمارستان، درمان‌های طولانی مدت و هزینه‌های قبل و بعد از بستری باعث افزایش هزینه‌ها و حق بیمه در این نوع طرح‌ها می‌گردد.

بیمه درمانی در برای اقامت‌کنندگان خارجی در شهرهای امارات

شرایط و هزینه بهداشت و خدمات بیمه درمانی در دبی
شرایط و هزینه بهداشت و خدمات بیمه درمانی در دبی

الزامات دریافت بیمه در امارات به شهر محل اقامت شما وابسته است. به‌طور کلی، قوانین مربوط به بیمه در تمام شهرهای امارات با سختگیری اجرا می‌شوند که این موضوع یکی از مزایای اساسی زندگی در امارات محسوب می‌شود. در ادامه، به شیوه‌ی دقیق‌تر شرایط خدمات درمانی و بیمه در امارات و شهرهای مختلف را بررسی خواهیم کرد.

خدمات بیمه در ابوظبی (Abu Dhabi)

در شهر ابوظبی، شهروندانی که دارای تابعیت امارات هستند، از برنامه تیکا (Thiqa) بهره‌مند می‌شوند. با دریافت کارت تیکا، این شهروندان دسترسی به یک فهرست گسترده از ارائه‌دهندگان خدمات درمانی خصوصی و دولتی در امارات را فراهم می‌آورند. این ارائه‌دهندگان همگی در شبکه دمان (یا Daman Network – شبکه خدمات درمانی امارات) عضو هستند.

متقاضیان این خدمات باید علاوه بر تابعیت امارات، در شهر ابوظبی زندگی کرده و سنشان میان ۱۸ تا ۷۵ سال باشد. همچنین، متقاضیان برای این خدمات باید ابتدا از طریق وزارت بهداشت در ابوظبی (Department of Health – Abu Dhabi) به غربالگری “وقایه” یا “Weqaya” مراجعه کرده و این مرحله را پشت سر بگذارند. برنامه غربالگری Weqaya تحت نظر وزارت بهداشت ابوظبی ارائه شده و به منظور پیشگیری و کاهش خطرات بیماری‌های قلبی-عروقی از طریق آموزش و برنامه‌های بهداشتی شخصی مؤثر است.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: حقایق جالب درباره پنت هاوس کومو رزیدنس در پالم جمیرا و بیمه های آن ها

در صورت نداشتن بیمه در ابوظبی، باید ماهیانه ۳۰۰ درهم جریمه پرداخت شود. مهاجران نیز باید از طریق کارفرمایان یا حامیان مالی برای دریافت بیمه خود و اعضای خانواده اقدام نمایند. این برنامه خدمات درمانی در امارات همانند خدمات بیمه درمانی در دبی، افراد بیمه‌شده، همسر و سه فرزند زیر ۱۸ سال را تحت پوشش قرار می‌دهد. حق بیمه برای فرزندان بیشتر از سه نفر، به عهده سرپرست است. پوشش بیمه در ابو ظبی، برای افراد تحت تکفل تا حدود ۵۰ درصد محدود بوده و مابقی هزینه‌ها توسط حامی مالی یا خود کارمند پرداخت می‌شود.

خدمات بیمه درمانی در دبی

در دبی، قانون بیمه درمانی، تمام ساکنان این شهر را به داشتن پوشش بیمه درمانی در دبی الزامی می‌کند. این خدمات بیمه درمانی در دبی باید حداقل مزایای تعیین شده توسط اداره بهداشت دبی (DHA) یا مزایایی بهتر از آن را فراهم آورد. به این ترتیب، مسئولیت بیمه بر عهده کارفرما است و هیچ مبلغی نباید از کارکنان برای این منظور کسر گردد. قوانین گسترده و جامع بیمه، یکی از امتیازات جذابی است که مهاجران می‌توانند با مهاجرت به دبی به آن دست یابند. اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی و کار در این شهر را می‌توانید در مقالات ما مطالعه نمایید.

خدمات بیمه درمانی در دبی و امارات
خدمات بیمه درمانی در دبی و امارات

ساکنان دبی که شهروندی امارات را دارند، به بیمه صعده (Saada) دسترسی دارند. بیمه‌گذاران این برنامه قابلیت دریافت خدمات درمانی از مراکز دولتی و خصوصی را دارند. شهروندان امارات می‌توانند از بیمه‌های خصوصی خود استفاده کرده و در صورت نیاز از طرح‌های دولتی منصرف شوند. در صورت تحت تکفل بیمه‌شده اصلی برای افراد، استفاده از بیمه‌های درمانی خصوصی ایجاب می‌شود.

از آنجایی که داشتن بیمه درمانی در دبی الزامی است، عدم دریافت آن موجب پرداخت جریمه ماهیانه به مبلغ ۵۰۰ درهم خواهد شد. علاوه بر این، افراد بدون بیمه محروم از تمدید ویزا توسط دولت می‌شوند و اجازه اقامت بدون مدرک بیمه درمانی را نخواهند داشت.

خدمات بیمه در عجمان (Ajman)

در شهر عجمان، تمام کارمندان دولت امارات دارای بیمه خدمات درمانی هستند.

خدمات بیمه در شارجه (Sharjah)

کارمندان دولت و افراد تحت تکفل آنها در شهر شارجه نیز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می‌گیرند.

مقایسه بیمه خصوصی و عمومی در امارات

سیستم مراقبت‌های درمانی عمومی در دبی عمدتاً توسط شهروندان اماراتی (حدود ۱۵ درصد از جمعیت دبی) استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، مهاجران اغلب به دلیل استانداردهای بالای مراقبت‌های درمانی و خدمات بیمه درمانی در دبی، از سیستم عمومی استفاده نمی‌کنند و به جای آن از خدمات خصوصی بهره‌می‌برند. در ادامه، مزایا و معایب بیمه درمانی در دبی را در بخش‌های عمومی و خصوصی به تفصیل بررسی می‌کنیم.

با توجه به شرایط دریافت بیمه، لازم است که برای زندگی و اقامت در دبی ، از شرایط و قیمت ملک در دبی نیز مطلع شوید. گروه املاک یو اِی ای در این رابطه همراه شما خواهد بود.

بیمه خصوصی در امارات

بیمه های خصوصی در امارات
بیمه های خصوصی در امارات

در شهرهای دبی و ابوظبی، مسئولیت مستقیم پرداخت حق بیمه خصوصی بر عهده کارفرما یا حامی مالی شماست. مبلغ حق بیمه برای افراد تحت تکفل بیمه‌شده اصلی، با شروع از ۵۹۹ درهم آغاز می‌شود. میزان دقیق حق بیمه به عواملی چون سن، نوع درمان موردنیاز و گزینه‌های تحت پوشش بیمه درمانی در دبی و ابوظبی وابسته است. شرکت‌های بیمه خصوصی عموماً طیف گسترده‌ای از طرح‌های مختلف ارائه می‌دهند. همچنین، در طرح‌های بیمه خصوصی، امکان افزودن امتیازات خاص و سفارشی به بیمه‌نامه شما وجود دارد. برخی از اصلی‌ترین ارائه دهندگان بیمه سلامت بین‌المللی خصوصی در امارات عبارت‌اند از:

– Allianz Care

– APRIL International

– Globality Health

خدمات بیمه عمومی در دبی

هر کسی که به‌طور قانونی در دبی مشغول به کار باشد، ملزم به استفاده از پوشش بیمه عمومی (که توسط کارفرما پرداخت می‌شود) می‌باشد. برای اندازه‌گیری خدمات درمانی بیمه درمانی در دبی، از طریق مراکز دولتی و بیمارستان‌ها در امارات، نیاز به داشتن کارت سلامت دارید. درخواست این کارت به‌صورت آنلاین و یا از طریق مراکز پزشکی امکان‌پذیر است. برای دریافت کارت سلامت، لازم است مدارک زیر را ارائه دهید:

  1. شماره شناسایی اماراتی
  2. – جزئیات پاسپورت
  3. – ویزای اقامت
  4. – دو عکس پاسپورتی
  5. – کپی اجاره‌نامه
  6. – کارت درخواست تکمیل شده
  7. – پرداخت مبلغ ۳۲۰ درهم برای بزرگسالان و ۱۲۰ درهم برای کودکان زیر ده سال

سیستم درمانی و بیمه در امارات متحده عربی: یک نگاه جامع

امارات متحده عربی به‌عنوان یکی از کشورهای خلیجی با خدمات درمانی پیشرفته شناخته می‌شود. این کشور به جذب نه تنها افراد معمولی، بلکه پزشکان و کادر درمانی هم جهت کار و زندگی جلب کرده است. مهاجرت پزشکان به امارات با مزایای بسیاری همراه است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود. در این متن، ما به بررسی جزئیات خدمات درمانی و بیمه درمانی در دبی و دیگر شهرهای امارات می‌پردازیم.

از هفت امارت (استان) مختلف این کشور، ابوظبی و دبی جذب بیشترین تعداد مهاجر را داشته و بالاترین کیفیت خدمات بهداشتی را ارائه می‌دهند. این وضعیت منجر به ایجاد پدیده “گردشگری پزشکی” شده است. هر سال صدها هزار توریست برای دریافت خدمات درمانی به این کشور سفر می‌کنند. رشته‌های ارتوپدی، پوست و چشم‌پزشکی در امارات جزء موارد موردتوجه قرار گرفته و خدمات زیبایی، دندانپزشکی و باروری از دیگر زمینه‌های معروف درمانی در دبی در سطح جهانی هستند.

تعداد مراکز درمانی خصوصی نسبت به مراکز عمومی بیشتر است. برای همه افراد، خدمات بیمه درمانی در دبی و ابوظبی الزامی است. در امارات شمالی یعنی عجمان، راس الخیمه، شارجه، فجیره و ام القوین، بیمه برای کارفرمایان الزامی نیست.

همه این موارد نشان‌دهنده جزئیاتی درباره خدمات درمانی بیمه در امارات هستند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به امارات را دارید و به دنبال اطلاعات دقیق در مورد خدمات درمانی برای مهاجران هستید، بررسی این نکات می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

در امارات، خدمات درمانی و خدمات بیمه درمانی در دبی، با کیفیت بالا ارائه می شود. به علاوه این خدمات طیف وسیعی از طرح‌های بیمه، هزینه‌های درمان را به حد زیادی پوشش می‌دهد. این امکان را به شما می‌دهد که به عنوان شهروند اماراتی یا مهاجر از خدمات درمانی و بیمه در امارات بهره‌مند شوید. در این متن، ما تمام اطلاعات موردنیاز درباره بیمه در امارات را برای شما مرور کرده‌ایم.

در این مقاله هزینه خدمات درمانی در دبی و امارات مورد بررسی قرار گرفت. این مطالب را به این دلیل برای شما جمع آوری کردیم که بتوانید قبل از تصمیم به خرید خانه در دبی به راحتی به بهترین آپارتمان دبی برای خود برسید. برای این منظور کارشناسان املاک یو اِی ای اینجا هستند تا بهترین راهنمایی و مشاوره رایگان را به شما ارائه دهند.

ارسال دیدگاه