هزینه زندگی در دبی چقدر است؟ | بررسی دقیق شرایط و هزینه های زندگی در امارات

14 دی 1402
۰ دیدگاه
هزینه زندگی در دبی و امارات متحده عربی و شرایط زندگی در دبی
آنچه در این مقاله می خوانید:

هزینه زندگی در دبی و شهرهای دیگر امارات متحده عربی

 آیا می خواهید بدانید هزینه زندگی در دبی چقدر است؟ اگر چنین است، این پست وبلاگ املاک امارات برای شماست! ما تعداد زیادی داده را با میانگین قیمت تخمین زده شده برای هزینه های زندگی در دبی مانند مسکن، غذا، حمل و نقل و بیمه درمانی برای شما جمع آوری کرده ایم. ما نمودارهای ساده‌ای داریم که به شما کمک می‌کند تا در مورد هزینه‌هایی که ممکن است در زمان زندگی در امارات خرج کنید، به راحتی به دست آورید.

چرایی زندگی در دبی

زندگی در دبی امکان فراهم‌سازی یک سبک زندگی ایده‌آل و رویایی را به افراد می‌دهد. این شهر یک چشم‌انداز واقعی از آینده‌نگری به سطح جهانی دارد و همچنان براسلامی بودن تأکید می‌کند. اگر شما جزو افرادی هستید که به دنبال رشد در محیط‌های پرهیجان و پرافتخار هستید، دبی می‌تواند محلی مناسب برای سکونت باشد. در ادامه این متن، گروه املاک خرید ملک در دبی  amlakuae.com  به بررسی شرایط زندگی و هزینه زندگی در دبی پرداخته است.

با توجه به سطح توسعه و سطح زندگی لوکس در امارات، هزینه زندگی در امارات ممکن است برای اکثر افراد به شدت بالا باشد. اگر در نظر دارید به امارات سفر کنید یا به عنوان مهاجر در آنجا زندگی کنید، توصیه می‌شود پیش از این تصمیم، به دقت به هزینه‌های زندگی در این کشور پرهزینه نگاهی کنید. یک مقایسه مهم در سایت آماری livingcost.org درباره میزان هزینه های زندگی در نیویورک، تورنتو، لندن و دبی انجام شد. نتیجه به این صورت بود:

دبی ۴۹ درصد ارزان تر از شهر نیویورک، ۲۰ درصد ارزان تر از تورنتو و ۳۵ درصد ارزان تر از لندن است.

لیست هزینه های اساسی برای زندگی و اقامت در دبی

همچنین، حضور فراوان ابر ثروتمندان در این کشور، باعث افزایش گرانی‌های قابل توجه در اقتصاد آن شده است. برخی از هزینه‌های اساسی زندگی در دبی عبارتند از:

  1. حمل و نقل
  2. سلامت و بهداشت
  3. مخارج تحصیلی
  4. خورد و خوراک
  5. تهیه مسکن
  6. مالیات

دبی، پایتخت تجاری و اقتصادی امارات، یکی از گران‌ترین شهرهای این کشور برای سکونت محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن این شرایط، می‌توان اظهار کرد که هزینه زندگی در دبی نسبت به سایر شهرهای امارات بیشتر است. هزینه هایی همچون هزینه مسکن از خرید آپارتمان در دبی تا خرید ویلا در دبی در همین دسته از هزینه ها قرار می گیرند.

شاید برایتان جالب باشد: حقایق جالب درباره پالم جمیرا در دبی

دلایل برتر برای انتخاب دبی به عنوان مکان زندگی

  1. نرخ شادی مردم و درصد امید به زندگی: دبی به عنوان یکی از برترین ۲۰ شهر دنیا در زمینه نرخ شادی شناخته می‌شود. مردم این شهر با برخورداری از شرایط رفاهی بی‌نظیر، همواره در حال لذت بردن از زندگی و شادی هستند. تعهد حاکم دبی به تبدیل این شهر به یکی از پنج شهر شاد جهان، از توجیه این نرخ شادی بالا برخوردار است.
دلایل زندگی مطلوب دبی و امارات جهت خرید ملک در دبی برای اقامت
دلایل زندگی مطلوب دبی و امارات جهت خرید ملک در دبی برای اقامت
  1. آب و هوای ملایم و سواحل فراموش‌نشدنی:  سواحل دبی به عنوان گزینه‌ای بی‌نظیر برای تفریح و رفع خستگی پس از یک روز کاری سخت مطرح هستند. افراد زیادی در آخر هفته‌ها به سواحل این شهر سفر کرده و از حمام آفتاب لذت می‌برند. همه این موارد هزینه زندگی در دبی را شامل می شوند.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: شگفت انگیز ترین مطالب درباره شرایط زندگی در دبی و شهرهای دیگر امارات

  1. معماری زیبا و منحصر به فرد:  همه چیز در دبی از ویژگی‌های استثنایی برخوردار است؛ از جزایر مصنوعی در سواحل گرفته تا بلندترین برج جهان، یعنی برج خلیفه که نماد این شهر محسوب می‌شود. علاوه بر این، جاذبه‌های طبیعی فراوانی مانند منطقه خالی یا “ربع‌الخالی”، که دارای بزرگترین بیابان شنی پیوسته در جهان است، نیز در دبی وجود دارد.
  2. تنوع فرهنگی:  با بیش از ۸۸ درصد ساکنان غیرشهروند امارات متحده عربی، دبی از لحاظ تنوع فرهنگی میتوان گفت در صدر قرار دارد. این وضعیت به معنای وجود تنوع گسترده در فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف است. ایرانیان نیز به عنوان یک جزء اساسی از این تنوع، جزو جمعیت قابل توجهی در دبی حضور دارند.
  3. عدم وجود مالیات بر درآمد:  در سال ۲۰۱۸، دولت امارات متحده عربی برای اولین بار مالیات بر ارزش افزوده را با نرخ پایین ۵ درصد برای اکثر کالاها و خدمات معرفی کرد. همچنین، هیچگونه مالیاتی بر درآمد وجود ندارد که به شما اجازه می‌دهد با آسودگی به کسب و کار خود مشغول شوید. این موضوع یکی از فاکتور های مثبت در هزینه زندگی در دبی به شمار می رود.

می خواهید بیشتر درباره حقایق شگفت انگیز و جالب زندگی در دبی بدانید: مقاله حقایق جالب درباره زندگی و اقامت در دبی را مطالعه نمایید.

اگرچه این دلایل جذاب به نظر می‌آیند، لازم است توجه داشت که امارات متحده عربی قوانین سختگیرانه‌ای را در برابر مسائل اجتماعی و اخلاقی تصویب کرده است، از جمله مواردی چون همجنس‌گرایی که غیرقانونی است و مشکلات ممکن در زمینه حقوق زنان و مسائل جنسی.

هزینه مسکن در دبی

هزینه مسکن در دبی یکی از فاکتورهای مهم هزینه های زندگی در دبی
هزینه مسکن در دبی یکی از فاکتورهای مهم هزینه های زندگی در دبی

زمانی که به موضوع هزینه زندگی در دبی پرداخته می‌شود، اطلاعات متفاوت و متنوعی وجود دارد که نیاز به بررسی جدی دارد. هزینه‌های زندگی در دبی و امارات عبارتند از هزینه‌های ضروری که برای حفظ و بقا الزامی هستند، از جمله مسکن، غذا، پوشاک، مراقبت‌های بهداشتی، و حمل و نقل. مهم است به‌یاد داشت که هزینه‌های تفریحی در این محاسبات در نظر گرفته نمی‌شوند.

در تعیین هزینه‌های زندگی در دبی، بخش مسکن یکی از بخش‌های قابل توجه برای تعیین بودجه است. به‌طور میانگین، حدود ۳۰ درصد از کل هزینه زندگی در دبی به مسکن اختصاص دارد. پس از آن، هزینه‌های حمل و نقل و غذا که هرکدام به ترتیب ۱۵ درصد از کل هزینه‌ها را شامل می‌شوند.

تا به حال به این فکر کردید که قیمت ملک در دبی به تومان و پول ما ایرانی ها، چقدر می شود؟

هزینه‌های ماهانه نیز به تعداد اعضای خانواده وابسته است. با کاهش مستمر در اجاره، قیمت ملک در دبی، هزینه تحصیل در امارات، حمل و نقل و غذا در سال ۲۰۲۱، دبی به لحاظ اقتصادی ثروتمند تر شده است. بر اساس داده‌های  Numbeo، هزینه زندگی متوسط برای یک فرد مجرد در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰، ۸۹/۲ درصد کاهش یافته است. همچنین، هزینه تقریبی زندگی برای یک خانواده چهار نفره نیز ۳۲/۶ درصد کاهش یافته است. برای اطلاعات دقیق‌تر درباره هزینه‌های زندگی در دبی، مطالب بعدی را مطالعه فرمایید.

هزینه مسکن در امارات

ترکیب ساختار باز اقتصادی از یک سو و کمبود زمین شهری از سوی دیگر، باعث افزایش چشمگیر هزینه‌های خرید مسکن در امارات شده است. به گونه‌ای که بازار خرید و فروش ملک در این کشور از جوانب پررونقی برخوردار است. پیش از تصمیم به مهاجرت به امارات، و یا اخذ اقامت دبی، توصیه می‌شود که این هزینه‌ها را به دقت بررسی و ارزیابی نمایید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: مشاهده املاک دبی قابل خرید با شرایط پرداخت عالی با اقساط بلند مدت برای سرمایه گذاری مطمئن در دبی

آمارها نشان می‌دهند که برای خرید هر متر مربع خانه در امارات، هزینه‌ها در بازه ۹۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ درهم متغیر است. این قیمت ها به قرار گرفتن در مرکز شهر یا حومه بستگی دارد. این موضوع نشان دهنده این است که برای خرید خانه در دبی و یا امارات، نیاز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی دارید.

واضح است که عواملی چون موقعیت جغرافیایی (شهر یا حومه)، متراژ، منطقه و امکانات جمعیت ساکنان منزل، تأثیر زیادی در تعیین قیمت ملک در دبی دارند. اگرچه به دنبال یافتن گزینه‌های مسکن با هزینه مناسب‌تر هستید، اجاره ملک به ویژه در شهرهایی به غیر از دبی و ابوظبی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. زیرا هزینه زندگی در دبی و ابوظبی، به طبع، بالاتر از سایر شهرهای امارات است.

خرید ملک در دبی از شهرک جمیرا ویلیج سیرکل در دبی که بهترین امکانات برای زندگی خانوادگی در دبی را دارد. علاوه بر این نسبت به دیگر مناطق مهم دبی، دارای املاک با قیمت های مناسب تر و شرایط پرداخت اقساط بلند مدت است.

نوع آپارتمان میانگین اجاره ماهانه
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۵۵۲۸ درهم معادل ۱۵۰۵ دلار آمریکا
آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز ۳۶۸۷ درهم معادل ۱۰۰۳ دلار آمریکا
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱۰۷۹۹ درهم معادل۲۹۴۰ دلار آمریکا
آپارتمان سه خوابه خارج از مرکز ۷۴۹۰ درهم معادل ۲۰۳۹ دلار آمریکا

 

هزینه و قیمت آپارتمان در دبی
هزینه خرید آپارتمان در دبی میانگین هزینه ماهانه
۱ متر مربع در مرکز شهر ۱۲۰۰ درهم AED
۱ متر مربع در حومه شهر ۸۲۵ درهم AED

 

مشاهده پروژه آپارتمان مسکونی تراینکول ول نس در جمیرا ویلیج تراینگل

هزینه خورد و خوراک در امارات

<yoastmark class=

پس از اقدام به تأمین مسکن، باید به‌صورت جدی به هزینه‌های مرتبط با خورد و خوراک در امارات توجه کنید. به دلیل دسترسی به منابع دریایی و به‌کارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته در کشاورزی، کمبود مواد غذایی ناشی از شرایط بیابانی و تعادل در هزینه دسترسی به مواد غذایی، این بخش از هزینه‌های زندگی در امارات به‌خوبی مدیریت شده است.

با این وجود، اگر منابع مالی شما امکان تجربه خوردن در رستوران‌های لوکس دبی را نمی‌دهد، مناسب است که از خوردن غذا در این مکان ها به صورت مکرر دوری کنید. برای افزایش درآمد در دبی می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. جهت این کار می توانید هزینه راه اندازی کسب و کار در دبی را مطالعه نمایید.

وجود انواع متنوع از غذاهای بین المللی در دبی

با توجه به تجارت گسترده غذا در سطح جهانی، تنوع گسترده‌ای در مواد غذایی در امارات وجود دارد. همچنین، انواع فروشگاه‌ها با طرح‌های مختلف به شما امکان می‌دهند تا در انتخاب مواد غذایی، دستتان باز باشد. هزینه خورد و خوراک و غذا در امارات و دبی نیز از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در هزینه زندگی در دبی به شمار می رود.

هزینه خرید غذا در دبی و رستوران های آن
هزینه خرید غذا در دبی و رستوران های آن

یک نکته جالب درباره تهیه مواد غذایی در امارات این است که فناوری‌های تولید خاک این کشور بیشتر دارای محیط زیست دوستانه هستند. امری که حتی در بسیاری از کشورهای اروپایی غربی به این اندازه عملی نشده است.

در دبی، انواع رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها با امکانات لوکس و هزینه‌های بالا در برج‌ها و ساختمان‌های برجسته دبی قرار دارند. البته طبیعی است که هر فردی از توانایی پرداخت هزینه غذا در این نوع رستوران‌ها برخوردار نباشد.

خدمات رستوران و کافه هزینه
یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط ۳۵  درهم
یک ساندویچ مک دونالد ۲۸  درهم
یک فنجان قهوه یا کاپوچینو ۱۸  درهم
یک قوطی نوشابه ۴.۵  درهم
یک بطری آب ۱.۷  درهم

هزینه خورد و خوراک و خرید‌های سوپر مارکتی در دبی هم در جدول زیر آمده است:

نوع کالا قیمت
یک لیتر شیر ۸ درهم
نیم کیلو برنج ۳ درهم
نیم کیلو پنیر محلی ۱۶ درهم
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۹.۵ درهم
نیم کیلو گوشت راسته گوساله ۱۷.۵ درهم
یک کیلو سیب درختی ۷ درهم
یک کیلو موز ۵ درهم
یک کیلو گوجه فرنگی ۵ درهم
۵ عدد نان ۶ درهم

در دبی، امکان دارد یک وعده غذایی را از بین مجموعه‌ای گسترده از رستوران‌ها و انواع غذاهای مختلف انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک وعده غذایی برای دو نفر در یکی از رستوران‌های معروف با قیمت‌های زیر سرو می شود:

  • رستوران آسیایی: ۶۸ دلار آمریکا (۲۵۰ درهم)
  • رستوران چینی: ۵۴ دلار آمریکا (۱۹۸ درهم)
  • رستوران فرانسوی: ۸۶ دلار آمریکا (۳۱۶ درهم)
  • رستوران ایتالیایی: ۷۲ دلار آمریکا (۲۶۴ درهم)
  • رستوران ژاپنی: ۸۰ دلار آمریکا (۲۹۴ درهم)
  • رستوران مکزیکی: ۷۸ دلار آمریکا (۲۸۷ درهم)

در دبی، یک وعده غذای فست فود متوسط شامل هزینه‌های زیر می‌شود:

  • مک‌میل یا برگر کینگ (یا غذای مشابه): ۷.۶۰ دلار آمریکا (۲۸ درهم)
  • چیزبرگر: ۲.۳۰ دلار آمریکا (۸.۴۰ درهم)

برای دوستداران قهوه نیز:

  • قهوه کاپوچینو: ۵.۱۰ دلار آمریکا (۱۹ درهم)
  • اسپرسو: ۳.۶۰ دلار آمریکا (۱۳ درهم)
خرید قهوه طلا در دبی و هزینه خورد و خوراک در دبی- به عنوان هزینه زندگی در دبی
خرید قهوه طلا در دبی و هزینه خورد و خوراک در دبی- به عنوان هزینه زندگی در دبی

همچنین، هزینه سیگار در دبی ارزان‌تر از ایالات متحده است. با هزینه متوسط یک بسته سیگار محلی حدود ۴.۸۰ دلار آمریکا (۱۸ درهم). برای مارک‌های مشهور مانند Camel، Gauloises، Marlboro  نیز باید حدود ۶ دلار یا ۲۲ درهم پرداخت شود. بنابر این قیمت ها، هزینه زندگی در دبی با خورد و خوراک ایده آل می تواند بالا باشد.

هزینه‌های حمل و نقل در امارات

یکی از عوامل تأثیرگذار بر هزینه زندگی در دبی، حمل‌ونقل است. امارات به عنوان یکی از قطب‌های تجاری جهان با قوانین گمرکی آسان شناخته می‌شود. وجود این دو عامل کنار یکدیگر سبب شده است که هزینه حمل‌ونقل در شهر دبی به صورت قابل قبولی کاهش یابد. همچنین، هزینه خرید کالاهای خارجی، به‌ویژه خرید خودروهای لوکس در این شهر، بسیار مقرون به صرفه است.

مهاجران در دبی می توانند انتظار داشته باشند که در صورت مجرد بودن حدود ۱۹۰ دلار در ماه برای هزینه های حمل و نقل و در صورت عضویت در خانواده حدود ۴۸۵ دلار در ماه هزینه کنند. بلیط حمل و نقل عمومی ماهانه در دبی به طور متوسط ​​حدود ۸۱.۹۰ دلار آمریکا هزینه دارد.

مشاهده پروژه ماریوت اگزکیوتیو تاورز در ارجان دبی، بهترین موقعیت سرمایه گذاری در دبی با خرید ملک در دبی

هزینه های زندگی در شهر دبی - هزینه حمل و نقل عمومی
هزینه های زندگی در شهر دبی – هزینه حمل و نقل عمومی

ساده‌ترین و راحت‌ترین روش برای رفت‌وآمد در شهر، رانندگی با خودروی خود اشاره کرد. با این وجود، با توجه به ترافیک سنگین در طول روز، حمل‌ونقل عمومی بهترین گزینه است. اغلب مهاجران از حمل‌ونقل عمومی بیشتر از خودروهای شخصی برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند. به هر حال خطوط مترو دبی نیز بسیار کمک کننده هستند. درباره خط مترو آبی دبی و تاثیر آن بر روی قیمت ملک در دبی مطالعه نمایید.

شرایط خرید خودرو در دبی

هزینه خرید خودرو در دبی - هزینه ها و قیمت های زندگی در دبی
هزینه خرید خودرو در دبی – هزینه ها و قیمت های زندگی در دبی

خرید خودروها به صورت نقدی یا اقساطی امکان‌پذیر است و در هر دو حالت، با قیمت مناسبی قابل دستیابی است. برای خرید اقساطی خودرو، لازم است تا ۲۰ درصد از مبلغ کل به عنوان پیش پرداخت، در ابتدا پرداخت شود و سپس اقساط ماشین در مدت ۵ سال پرداخت می‌شود. همچنین، مهاجران می‌توانند خودروهای دست دوم را نیز تهیه کنند که در این صورت با ۲۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از خودروهای نو قابل خرید هستند. در جدول زیر، هزینه‌های زندگی در دبی  برای حمل و نق به درهم نمایش داده شده است.

انواع حمل و نقل عمومی

هزینه کرایه رفت و آمد در دبی به درهم
تاکسی برای هر یک کیلومتر ۲/۵ درهم
اتوبوس تک بلیت ۵ درهم
اتوبوس برای بلیت ماهانه ۳۰۰ درهم
قیمت متوسط یک لیتر بنزین ۲۰۰ درهم

هزینه بیمه و درمان در دبی

<yoastmark class=

سازمان بهداشت دبی به تازگی قوانین جدیدی را به اجرا گذاشته است که طبق آن همه ساکنان، از جمله مهاجران، موظف به داشتن بیمه پزشکی هستند. در حالی که افراد محلی می‌توانند از بیمه دولتی بهره‌مند شوند، مهاجران باید از طریق طرح‌های بیمه درمانی خصوصی تحت پوشش قرار گیرند که عمدتاً توسط کارفرمایان آن‌ها خریداری می‌شود.

در میان هفت منطقه امارات متحده عربی، دبی با سیستم مراقبت بهداشتی با استاندارد بالا مشهور است. به عنوان یک مهاجر، شما می‌توانید از امکانات مراقبت‌های بهداشتی دولتی و خصوصی به طور خاص بهره‌مند شوید.

یک طرح بیمه درمانی خصوصی در دبی برای یک مهاجر ۵۰ ساله می تواند حدود ۳۶۳ دلار در ماه هزینه داشته باشد . این طرح بیمه درمانی خصوصی شامل پوشش بستری، سرپایی، زایمان، تخلیه اضطراری و بازگشت به وطن با محدودیت سالانه تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا بدون فرانشیز است.

کارت سلامت اغلب مهاجرانی که در دبی اقامت دارند، به دلیل اینکه معمولاً در این محیط انگلیسی صحبت می‌شود و بیشتر پرسنل پزشکی از پزشکان خارجی تشکیل شده‌اند، بیمه درمانی خصوصی را انتخاب می‌کنند. هرچند امکانات پزشکی عمومی دبی برای افراد محلی رایگان است؛ اما مهاجران می‌توانند با داشتن کارت سلامت ۵۰ درصد تخفیف دریافت کنند.

هزینه‌های انواع کارت‌های سلامت به شرح زیر است:

  • هزینه خرید کارت سلامت برای مهاجران با ۱۰ سال اقامت – ۱۲۰ درهم (۳۳ دلار آمریکا)
  • هزینه خرید کارت سلامت برای مهاجران با ۱۸ سال به بالا اقامت – ۳۲۰ درهم (۸۷ دلار آمریکا)

برای اطلاعات دقیق درباره خدمات بیمه درمانی در دبی مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

هزینه تحصیل در دبی

هزینه تحصیل در دبی

این هزینه نیز مانند دیگر هزینه های زندگی در دبی، مهم است. هزاران دانشجوی بین‌المللی به دنبال پذیرش دانشگاه های امارات و دبی برای تحصیلات خود به این شهر زیبا و آفتابی می‌آیند. جایی که امکان لذت بردن از آب و هوای دلنشین، سواحل فراوان و فعالیت‌های سرگرم‌کننده از جمله سافاری در صحرا، کایاک سواری، موج‌سواری یا غواصی در خلیج فارس وجود دارد.

با این حال، در حالی که تمام این امکانات به نظر می‌رسد عالی هستند، باید دانست که هزینه تحصیل در امارات اصلاً ارزان نمی‌باشد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی

دانشگاه‌های دولتی در امارات اجازه دارند که سیاست‌های مالی (شهریه) را به طور مستقل تعیین کنند. به طور کلی، دانشجویان بین‌المللی باید در هر سال تحصیلی میزانی میان ۵۰۰۰ تا ۲۷۶۵۰ درهم به عنوان شهریه پرداخت کنند. البته برنامه‌های تحصیلی ارزان‌تر و گاهی رایگان نیز در دبی وجود دارد؛ اما تعداد آن‌ها محدود است.

شهریه بر اساس تعداد کل ساعات آموزشی برای هر برنامه محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر یک دوره کارشناسی ارشد به ۳۶ ساعت اعتبار نیاز داشته باشد و هزینه ۱ ساعت آموزش ۳۷۱ درهم باشد، شما باید حدود ۱۴ هزار درهم برای برنامه کامل دانشگاهی پرداخت کنید. هزینه تحصیل در دبی به عنوان گران ترین هزینه زندگی در دبی محسوب می شود.

شهریه در دانشگاه‌های خصوصی

هزینه تحصیل در مدارس دبی
هزینه تحصیل در مدارس دبی

مؤسسات آموزشی خصوصی نیز مانند دانشگاه‌های دولتی حق دارند که شهریه‌های خود را تعیین کنند. اگرچه میزان شهریه در دانشگاه‌های خصوصی به طور کلی بیشتر از دانشگاه‌های دولتی است، این موضوع همیشه قطعی نیست. به عنوان مثال، در یکی از دانشگاه‌های آمریکایی در دبی، هزینه ۱ ساعت آموزش متغیر است و بین ۲۸۵ تا ۴۰۵ درهم می‌باشد.

مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌ها در امارات

بر اساس داده‌ها و برنامه‌های تحصیلی فهرست شده در پورتال‌های مختلف، گزینه‌های زیر برخی از دانشگاه‌های مقرون به صرفه در امارات متحده عربی هستند:

  • – دانشگاه هوش مصنوعی محمد بن زاید
  • – دانشگاه پاریس – پردیس ابوظبی: شهریه دوره کارشناسی ارشد از ۲۴۵ درهم در سال
  • – موسسه فناوری و علوم بیرلا، پیلانی – پردیس دبی: شهریه لیسانس از ۱۲۴۰ درهم در سال
  • – دانشگاه عجمان
  • – دانشگاه بیرمنگام دبی
  • – دانشگاه میدلسکس دبی
هزینه های تحصیل در دانشگاه های امارات
هزینه های تحصیل در دانشگاه های امارات

هزینه‌های زندگی دانشجویی در دبی

به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، برای تامین هزینه‌های ماهانه زندگی در دبی نیاز به ۶۵۰ تا ۱۳۰۰ درهم دارید. هزینه اسکان به عنوان بخشی مهم، ممکن است تغییر کند و سبک زندگی شما می‌تواند این ارقام را به بالا یا پایین بیاورد.

خوابگاه‌های دانشگاهی (در دانشگاه یا خارج از آن): هزینه‌ها و امکانات از یک دانشگاه به دیگری متفاوت است. به عنوان مثال، دانشگاه امارات متحده عربی هر ترم ۱۳۰۰ درهم برای اقامت دانشجویان دریافت می‌کند، در حالی که دانشگاه شارجه هزینه‌هایی بین ۵۶۵ تا ۱۹۷۰ درهم در سال دارد.

اجاره آپارتمان در دبی برای دانشجو

هزینه کل بستگی به نوع آپارتمان (از ۱ تا ۳ اتاقه)، موقعیت جغرافیایی نسبت به مرکز شهر و دیگر فاکتورها دارد. به طور کلی، اجاره یک آپارتمان کامل ممکن است بین ۷۳۰ تا ۲۰۰۰ درهم در ماه باشد. همچنین، خدمات ماهانه مانند شارژ، آب و برق و سایر خدمات ممکن است بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ درهم در ماه باشد. به اشتراک‌گذاری آپارتمان با دیگر دانشجویان نیز می‌تواند راهی عالی برای کاهش هزینه‌های کلی شما باشد.

مالیات و سایر هزینه‌های دولتی در دبی

میانگین درآمد ماهانه در این کشور، در صورت عدم کسر مالیات به دلیل عدم وجود قوانین مالیاتی، حتی ممکن است دو برابر افزایش یابد. امارات متحده عربی به عنوان یک سرزمین نفت‌دار و ثروتمند شناخته می‌شود. اما با این حال، این کشور یکی از پیشروهای خاورمیانه در زمینه آزادسازی اقتصاد خود از نفت است و به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در این زمینه، از نفت به عنوان تنها منبع درآمدی استفاده نمی‌کند.

هزینه های زندگی و خرید ملک در دبی - حقوق متوسط دبی
هزینه های زندگی و خرید ملک در دبی – حقوق متوسط دبی

این وضعیت به پیش‌بینی وجود قوانین مالیاتی دقیق و کارآمد در ساختار مالی این کشور منجر شده است که از جمله نتایج مهم آن، شفافیت در اقتصاد است.

از نظر کلی، هرچند هزینه زندگی در دبی بسیار بالاست؛ اما وجود یک زیرساخت مناسب برای فعالیت‌ها و تجارت و راه اندازی یک کسب و کار در دبی، این کشور را به یک تصمیم بلندپروازانه و در عین حال منطقی تبدیل کرده است. این استراتژی، با ترکیب درآمدهای مالیاتی متنوع این کشور، باز هم به توسعه و پیشرفت بازارهای آن کمک کرده و در بازار سرمایه آن نیز جریان داده شده است.

حقوق متوسط در دبی

متوسط درآمد در دبی حاصل از حقوق در شهر دبی به میزان ۲۱,۵۰۰ درهم در ماه است. این به این معناست که نیمی از جمعیت دبی دارای درآمد کمتر از ۲۱,۵۰۰ درهم ماهیانه هستند؛ در حالی که نیمی دیگر دارای درآمد بیشتر از این مقدار هستند.

متوسط ​​حقوق سالانه در دبی پس از کسر مالیات ۵۳۱۴۸ دلار است که میانگین حقوق ماهانه پس از کسر مالیات در دبی ۴۴۲۹ دلار است . هیچ مالیات بر درآمدی در دبی وجود ندارد، که ممکن است به این معنی باشد که مهاجران می توانند بیشتر از درآمد خالص خود را پس انداز کرده و خرج کنند تا در کشورهای دیگر.

بازه متوسط حقوق

دبی دارای بازه‌ی قابل قبولی از حقوق متوسط است که از حداقل حقوق ماهیانه ۴,۸۱۰ درهم (۱,۳۰۹ دلار آمریکا) تا ۹۹,۰۰۰ درهم (۲۶,۹۵۳ دلار آمریکا) در ماه متغیر است. این بازه متوسط حقوق و درآمد در دبی، تنها حقوق‌هایی را در نظر می‌گیرد که در محدوده میانگین حداقل حقوق و متوسط حداکثر حقوق در دبی قرار می‌گیرند. بنابراین، حداقل درآمد واقعی ممکن است بسیار کمتر از این مقدار باشد. به همین ترتیب، شغل‌های با درآمد بالا در دبی ممکن است دارای مقیاس دستمزد بیشتری نسبت به اعداد ارائه شده باشند.

میانگین حقوق، متوسط حقوق و بازه حقوق متوسط می‌توانند به شما کمک کنند تا اقتصاد دبی، انتظارات حقوقی و مسائل دیگر برای محاسبه های هزینه زندگی در دبی را بهتر درک کنید.

میانگین افزایش سالانه درآمد در دبی

افزایش سالانه حقوق یکی از ابعاد مهم ساختار حقوقی در دهه‌هاست که توجه و اهمیت خاصی به خود جلب کرده است. دبی نیز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در اجرای این دستورالعمل مشهود است. طبق گزارش Salary Explorer، امارات متحده عربی نرخ افزایش حقوق متوسط سالانه را ۸ درصد در هر ۱۷ ماه اعلام کرده است. در حالی که میانگین جهانی این نرخ برای هر ۱۶ ماه ۳ درصد است.

در ذیل حقوق برخی از مشاغل در دبی آمده است:

  • کارمند بانک: ۴۵,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • سرآشپز: ۴۴,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مدیر کل: ۳۵,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مدیر پروژه: ۲۰,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • نماینده بیمه سلامت: ۱۹,۶۰۰ درهم ماهیانه
  • مدیر منابع انسانی: ۱۸,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مدیر عملیات: ۱۵,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مهندس نرم‌افزار: ۱۱,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مدیر توسعه تجارت: ۱۴,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مشاغل آموزشی: ۱۰,۴۰۰ درهم ماهیانه
  • مشاور مالیاتی: ۹,۵۰۰ درهم ماهیانه
  • تحلیلگر بازارهای مالی: ۸,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • طراح گرافیک: ۷,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مهندس عمران: ۷,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • مهندس مکانیک: ۶,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • پرستار: ۶,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • نمایندگی خدمات مشتری: ۵,۵۵۴ درهم ماهیانه
  • دستیار حقوقی: ۵,۵۰۰ درهم ماهیانه
  • منشی: ۴,۰۰۰ درهم ماهیانه
  • کارگر خانگی: ۱,۸۳۰ درهم ماهیانه

این اعداد نشان‌دهنده تنوع و تعداد مشاغل مختلف در دبی است که هر یک با درآمدهای مختلف به افراد فرصت کار می‌دهند.

یافتن کار در دبی به عنوان یک مهاجر

مهاجرانی که برای یافتن شغل در دبی تلاش می کنند، باید از سایت های شغلی آنلاین و شبکه های اجتماعی، استفاده کنند. آنها می توانند حتی از راه دور برای کشور مادری خود کار کنند. مهاجران همچنین می توانند به دنبال مشاغل انگلیسی زبان یا مشاغلی باشند که عمدتاً به آنها نیاز دارد که به زبان مادری خود صحبت و کار کنند. این نکته را فراموش نکنید که سماجت و پیگیری در یافتن کار در دبی، می تواند راحت تر شما را به کار مورد نظر خود برساند.

اگر شرکت و یا سازمانی ببیند که شما علاوه بر ارسال رزومه خود، همواره پیگیر آن شغل هستید، این را حتما در نظر می گیرد. پس پیگیری و سماجت در یافتن شغل مورد نظر در دبی را از یاد نبرید.

اگر قصد دارید در هنگام نقل مکان به دبی کار کنید، تنها نیستید. بسیاری از مهاجرانی که در سرتاسر جهان زندگی می کنند، راه هایی برای ادامه کار در کشوری که کشور اصلی آنها نیست، یافته اند.

مزایای زندگی در دبی

مزایای زندگی در دبی
مزایای زندگی در دبی

دبی، یک مقصد هیجان‌انگیز برای زندگی است که حتی نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بنابراین، اگر به دنبال لذت بردن از زندگی اجتماعی و شوق کاری خود در یک محیط ایده‌آل هستید، دبی بهترین مکان برای شما خواهد بود.

مزایای زندگی در دبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. آب و هوای دبی که برای هشت ماه از سال بسیار مطبوع است.
  2. فرهنگ غنی و تنوع فرهنگی در شهر.
  3. وجود تعداد زیادی سالن ورزشی و باشگاه‌های ورزشی فراوان.
  4. وجود رستوران‌های متنوع با غذاهایی خوشمزه.
  5. بالا بودن استانداردهای آموزشی.
  6. وجود شعبه‌های برندهای معتبر جهانی مانند نایکی.
  7. عدم وجود مالیات بر درآمد حاصل از کار.
  8. امکان انتقال سریع و آسان پول به سایر کشورها.
  9. وجود فرودگاه‌های بین‌المللی معتبر.
  10. وجود پاساژهای بزرگ و مختلف.
  11. بالا بودن سطح زندگی در شهر.
  12. پایین بودن سطح جرم و جنایت.
  13. چند فرهنگی بودن جامعه، با حاکمانی که با تمامی فرهنگ‌ها مدارا کرده و به عقاید آن‌ها احترام می‌گذارند.
  14. مقرون به صرفه بودن هزینه وسایل نقلیه عمومی.

برای اطلاعات دقیق تر درباره مزایای خرید ملک در دبی و زندگی در دبی می توانید مقاله ۶ تا از اصلی ترین مزایای خرید ملک در دبی برای اقامت و زندگی را مطالعه نمایید.

معایب زندگی در دبی

هزینه زندگی در دبی به همراه چالش‌ها و مشکلات خود می‌آید که ممکن است بر برخی از افراد تأثیر بگذارد.

  1. نیاز به مجوز برای انجام هر کار:  دبی یک سردرد بوروکراتیک، به ویژه برای مهاجران تازه وارد، دارد. این افراد مجبور به درخواست مجوز برای هر کاری، از کار گرفته تا اقامت، هستند.
  2. هوای بسیار گرم در ماه‌های تابستان:  ماه‌های تابستان از ژوئن تا سپتامبر با گرمای فوق‌العاده بالایی روبرو است که ممکن است برخی افراد را آزار دهد.
  3. ترافیک غیرقابل تحمل:  وضعیت ترافیک در دبی ممکن است به ویژه برای افرادی که باید برای کار، آموزش دادن کودکان و … به جاهای مختلف مراجعه کنند، غیرقابل تحمل باشد.
  4. هزینه‌های مسکن و تحصیل:  هزینه‌های مسکن و تحصیل در دبی به عنوان بالاترین هزینه زندگی در دبی، به شدت گران‌قیمت است و ممکن است بر بودجه افراد بسیار تأثیرگذار باشد.
  5. هزینه زندگی بالا:  هزینه زندگی در دبی معمولاً معادل یا بالاتر از هزینه زندگی در مرکز لندن است و این امر می‌تواند بر برخی از افراد فشار زیادی ایجاد کند.
  6. محدودیت‌های سانسور دولتی:  حضور محدودیت‌های سانسور دولتی بر روی فیلم‌ها و دسترسی به وب‌سایت‌ها ممکن است برخی از افراد را در ارتباط و اطلاعات دیگر محدود کند.
  7. ساعات کار طولانی:  ساعات کار بلند می‌تواند برخی افراد را خسته کند، به ویژه در شرکت‌های بین‌المللی که انتظارات زیادی از کارمندان خارجی خود دارند.

نکات زندگی در امارات و دبی

۱. تفاوت‌های امارت‌ها در کشور امارات متحده عربی

امارات متحده عربی از هفت امارت تشکیل شده است، که در سال ۱۹۷۱ پس از خروج ارتش بریتانیا از منطقه، استقلال یافتند و یک کشور واحد به نام امارات متحده عربی را تشکیل دادند. در صورت سفر به امارات برای کار، توصیه می‌شود به ابوظبی به عنوان پایتخت امارات و محلی با بیشترین جمعیت و ۸۷٪ از زمین‌های این کشور، یا شهر دبی به عنوان قطب تجاری انتخاب شود.

خرید آپارتمان از شرکت سازنده املاک سامانا، می تواند برای کسانی که به دنبال یک زندگی لوکس و آرام در دبی هستد، بسیار گزینه مناسبی باشد.

در سال ۲۰۱۸، تولید ناخالص داخلی (GDP) امارات به مبلغ ۱۹۴ میلیارد پوند رسید. به گفته صندوق بین‌المللی پول، این نرخ بیشتر از کشورهایی همچون پرتغال، مصر و ویتنام بوده است. ابوظبی با جمعیت کم و در اختیار داشتن  ۸۷٪ از زمین‌های کشور، تأثیر بسزایی در این آمار دارد.

همچنین، تولید ناخالص داخلی دبی به مقدار ۸۳ میلیارد درهم می‌رسد. با در نظر گرفتن خط افق جذاب امارات و جزایر مصنوعی، به راحتی می‌توان فهمید چرا فرودگاه بین‌المللی دبی، سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان است. بر اساس آمار نشنال جئوگرافیک در سال ۲۰۱۸، تعداد ۸۸ میلیون مسافر در سال از فرودگاه دبی به مقاصد مختلف جهان سفر کرده‌اند.

۲. شرایط بهداشتی در دبی

شرایط بهداشت و هزینه درمان در دبی
شرایط بهداشت و هزینه درمان در دبی

به گزارش آلیانز، از سال ۲۰۱۷، تعداد بیمارستان‌های خصوصی در شهر دبی بیشتر از بیمارستان‌های دولتی بوده است. این مسئله منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا افرادی که تابعیت امارات را ندارند تنها به درمان‌های اورژانس دسترسی دارند. در صورت نیاز به مهاجرت به دبی، توصیه می‌شود که بیمه‌نامه پزشکی خصوصی خود را تهیه نمایید و در این زمینه، شرکت سیگنا (Cigna) به عنوان یک گزینه مناسب برای پوشش گسترده از خدمات درمانی بیمارستان‌های دبی به شما پیشنهاد می‌شود.

۳. هزینه مسکن در دبی

همان طور که قبلا هم گفتیم، به عنوان هزینه زندگی در دبی، زندگی در امارات ارزان نیست. آمارهای جمع‌آوری شده توسط Numbeo نشان می‌دهد که اجاره یک آپارتمان سه خوابه در مرکز ابوظبی یا دبی بیش از ۲۰۰۰ درهم در ماه است. اگر قبلاً در شهرهای بزرگی مانند لندن یا لس‌آنجلس زندگی کرده‌اید، این قیمت‌ها ممکن است برای شما آشنا باشد. اما برای افرادی که به متوسط اجاره‌های ۲.۵ میلیون تومانی در ایران عادت دارند، زندگی در دبی ممکن است گران باشد. بنابراین، همواره توصیه می‌شود که حقوق شما با سبک زندگی مطابقت داشته باشد.

به طور کلی، اجاره در دبی برای یک نفر به طور متوسط ​​حدود ۱۱۹۳ دلار در ماه هزینه دارد . اجاره در دبی برای یک خانواده ۴ نفره به طور متوسط ​​حدود ۲۱۲۵ دلار در ماه هزینه دارد. مهاجران بسته به بودجه و ترجیحات سبک زندگی شما می توانند هم کمتر برای اجاره و هم بیشتر برای اجاره هزینه کنند.

 

میخواهید در دبی ملک بخرید؟ می توانید به کمک ما بدون واسطه از املاک داماک دبی، پروسه خرید ملک و یا خرید آپارتمان در دبی را سرعت ببخشید. علاوه بر این از امتیازات خرید مستقیم از سازنده داماک برخوردار شوید.

۴. آیا در دبی مصرف مشروبات الکلی ممنوع است؟

دبی می‌تواند یک شهر رویایی برای زندگی باشد، با این شرط که احترام به قوانین آن را حفظ کنید. در ابتدا، به یاد داشته باشید که روزهای جمعه و شنبه به عنوان آخر هفته نامگذاری شده‌اند. بنابراین، یکشنبه به عنوان اولین روز هفته در نظر گرفته می‌شود زیرا جمعه در اسلام یک روز مقدس است.

در صورتی که در روزهای جمعه و شنبه به دنبال نوشیدن مشروبات الکلی هستید، از نظر قانونی هیچ مشکلی به شما تهدید نمی‌کند؛ تنها باید در محل کار درباره آن صحبت نکنید، زیرا هنوز مردم بومی دبی نسبت به نوشیدنی‌های الکلی نگرانی دارند. تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارند که به طور قانونی مشروبات الکلی ارائه می‌دهند و اغلب تا آخر شب باز هستند.

توجه داشته باشید که سن قانونی برای نوشیدن الکل در امارات ۲۱ سال است. به همین دلیل، کارکنان کافه‌ها شناسنامه‌ها را برای سرو مشروب بررسی می‌کنند. همچنین مصرف مشروبات الکلی در خیابان غیرقانونی است و این می‌تواند منجر به اخراج از کشور یا حتی محکومیت به زندان شود که بر اساس سیاست تحمل صفر در قبال مصرف مواد مخدر اعمال می‌شود.

معرفی کامل شرکت اعمار دبی که بر روی هزینه های زندگی در دبی و کلا بر روی کل معماری شهر دبی بسیار تاثیر داشته است.

۵. آماده‌سازی برای بسیاری از قوانین غیرمنتظره

با این‌که ممکن است در باره مصرف مشروبات الکلی در برخی از بارها، کلوب‌ها و رستوران‌ها که شارجه مجاز است، آزادانه حرکت کنید. اما باید به دقت به سایر محدودیت‌های غیرعادی نیز توجه کنید. حاکمان دبی ممکن است به دلیل اقداماتی همچون شایعه‌پراکنی، استفاده از فحش‌ها (هم در زندگی واقعی و هم در شبکه‌های اجتماعی)، جمع‌آوری پول برای امور خیریه بدون مجوز، یا عکس‌گرفتن از افراد بدون اجازه، شما را به زندان انداخته یا جریمه مالی قابل توجهی را اعمال کنند. همچنین توصیه می‌شود هرگز از تصادفات جاده‌ای عکس نگیرید؛ زیرا در صورت مشاهده توسط پلیس ممکن است با جریمه مالی پنج رقمی روبرو شوید.

۶. زندگی در دبی برای زنان خارجی

اگرچه رفت و آمد در خیابان‌های دبی برای زنان بسیار ایمن است؛ اما باید به شرایط خاصی توجه ویژه‌ای داشته باشند. در حالی که نیازی به پوشش حجاب نیست؛ اما در محل کار یا در اماکن عمومی، توصیه می‌شود شانه‌ها، زانوها و یقه خود را بپوشانید. هنگام سواری در اتوبوس‌های عمومی، حتما در بخش جلویی و بخش مخصوص زنان نشسته و با مردان ناشناس تماس چشمی مستقیم نگه‌ندارید.

۷. شرایط شغلی در امارات

شرایط شغلی برای مهاجران و ورود به دنیای آزاد تجارت جهانی در دبی
شرایط شغلی برای مهاجران و ورود به دنیای آزاد تجارت جهانی در دبی

اکثر مواقع، افراد می‌توانند در دبی مشغول به کار شوند. البته باید توجه داشت که این شغل‌ها بیشتر توسط مردان اشغال می‌شوند؛ زیرا اکثریت جمعیت و نیروی کار امارات را مردان تشکیل می‌دهند. گزارش دولت امارات در سال ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که ۹۱ درصد از مردان بالای ۱۵ سال در حال اشتغال هستند؛ در حالی که این رقم در زنان تنها ۴۲ درصد است.

اقتصاد این کشور به نسبت زیادی به نفت، سازمان‌های دولتی و صنعت ساخت و ساز وابسته است. اما درآمدزایی از گردشگری در دبی، که به عنوان چهارمین مقصد گردشگری محبوب جهان در سال ۲۰۱۸ شناخته شد، در حال رونق است. پس می تواند در هزینه زندگی در دبی نقش بسزایی ایفا کند.

بیشتر مهاجرانی که به ابوظبی یا دبی مهاجرت می‌کنند، عمدتاً برای اشتغال در زمینه‌هایی مانند حسابداری، امور مالی یا فناوری اطلاعات هستند؛ مگر اینکه برای استخدام در یک شرکت چندملیتی مشهور مانند مایکروسافت، AstraZeneca، DHL، FedEx، Marriott یا Hilton Worldwide به این شهر سفر کنند.

وقتی به موضوع کار در امارات پرداخته می‌شود، مزایای فراوانی به روی میز می آید. علاوه بر معافیت از مالیات بر درآمد، بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود پشتیبانی می‌کنند؛ کمک به هزینه مسکن، کمک به هزینه تحصیل فرزندان، بیمه پزشکی و حتی بلیط هواپیمای رایگان برای بازگشت به خانه از جمله این مزایاست. پس هزینه زندگی در دبی به شدت با شرکتی که شما در آن کار می کنید، رابطه مستقیم دارد.

۸. آیا ضروری است که زبان عربی بیاموزید؟

یادگیری زبان عربی می‌تواند به شما کمک کند تا ارتباط با همکاران و افراد محلی را بهبود بخشید. مشابه دیگر کشورها، آشنایی با زبان‌های محلی نشان دهنده احترام به فرهنگ و اجتماع محلی است. با این حال، در شهر دبی انگلیسی به طور گسترده استفاده می‌شود و بسیاری از مهاجران در این شهر به طور کامل به زبان انگلیسی تسلط دارند. بنابراین، برقراری ارتباط با آن‌ها به زبان انگلیسی مشکلی ندارد. همچنین، با استفاده از تالارهای گفتگوی آنلاین مانند InterNations، می‌توانید به راحتی با افراد با زبان‌های مختلف، در تماس باشید.

۹. چگونه زندگی را در امارات شروع کنیم؟

چگونه زندگی جدید خود را در دبی شروع کنیم؟
چگونه زندگی جدید خود را در دبی شروع کنیم؟

اگر شهروند یکی از کشورهای ایران، بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، کانادا و ایرلند هستید، امکان دارد که یک ویزای ۳۰ روزه رایگان دریافت کنید و این ویزا را برای مدت ۳۰ روز دیگر در طول اقامت خود تمدید کنید. در صورتی که نیاز به اقامت طولانی‌تر دارید، نیاز به یک حامی مالی دارید.

حامی مالی می‌تواند هر فرد یا شرکتی باشد. به عنوان مثال، برای زندگی در دبی و محاسبه هزینه زندگی در دبی، حامی مالی شما باید دارای اقامت دائم در امارات باشد. اگر به دنبال اقامت به عنوان کارمند هستید، احتمالاً شرکتی که شما را استخدام می‌کند، باید حامی مالی شما باشد. حامی شما باید ابتدا برای شما یک اقامت ۳۰ روزه را به اداره مهاجرت امارات ارائه دهد و تنها چیزی که شما باید ارائه دهید، یک کپی از پاسپورت خود است.

مرتبط با مطلبی که می خوانید: شرایط خرید ملک در دبی

همچنین، مهاجران مقیم امارات می‌توانند از شما حمایت مالی کنند. اگر این مهاجران نزدیکانی مانند همسر یا فرزندان شما هستند، آن‌ها می‌توانند به راحتی برای مهاجرت شما درخواست ارسال کنند. توجه داشته باشید که برای مهاجرت به دبی و دریافت اقامت دبی، لازم است که کارت شناسایی دریافت کنید، زیرا هر فردی که در امارات ساکن است باید دارای یک کارت شناسایی معتبر باشد.

۱۰. انتقال وسایل شما به امارات با کمترین استرس ممکن

پس از انجام تمامی مراحل مهم زندگی در امارات، حالا نوبت به انتقال وسایل شما به خانه جدید در این سرزمین صحرایی می‌رسد.

برای انتقال بارهای بین‌المللی، میانگین نرخ حمل و نقل از برخی از مسیرهای محبوب مانند ایران (تهران)، بریتانیا (لندن)، ایالات متحده (نیویورک)، استرالیا (سیدنی) و کانادا (مونترال) به جبل علی (Jebel Ali) در امارات را محاسبه کرده‌ایم. این نرخ‌ها به وسیله وبسایت WorldFreightRates.com برآورد شده‌اند. به عنوان مثال، هزینه حمل و نقل یک کانتینر ۲۰ فوتی از یکی از بنادر نیویورک به بندر دبی حدود ۴۰ هزار پوند است؛ معادل ارزش محتویات یک خانه سه خوابه. این قیمت‌ها آخرین بار در آوریل ۲۰۱۹ به‌روز شده‌اند.

هزینه انتقال بار به واحد پوند در برخی از شهرها به شرح زیر است:

  • لندن: ۱۹۶۰ پوند
  • نیویورک: ۳۴۹۰ پوند
  • سیدنی: ۱۴۱۰ پوند
  • مونترال: ۳۶۳۰ پوند

۱۱. زندگی به همراه خانواده در امارات

مانند اکثر فرهنگ‌ها، اهمیت خانواده در امارات، بسیار بالاست و برای برقراری ارتباط با جامعه محلی و همکاران مسلمان شما، یک ابزار آسان است. خانواده به عنوان یک ارزش بزرگ در مسلمانان در نظر گرفته می‌شود. از لحاظ تحصیلی نیز توصیه می‌شود که یک مدرسه خصوصی یا بین‌المللی برای فرزندان خود انتخاب کنید. اگر نگران هستید که فرزندان شما به شوک فرهنگی بخورند یا با یک برنامه درسی جدید روبرو شوند، نگرانی نداشته باشید؛ زیرا مردم دبی بسیار دوستانه و مهربان هستند و فرزندان شما به سرعت با آن‌ها صمیمی خواهند شد.

از سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به بعد، حدود ۷۸ مدرسه در دبی، بریتانیا را به عنوان سیستم آموزشی خود انتخاب کرده‌اند. همچنین ۳۴ مدرسه از سیستم آموزشی آمریکا برای تدریس دانش‌آموزان انتخاب شده‌اند.

در دبی، فرهنگ اسلامی حاکم است؛ اما این به معنای نقصان حقوق سایر مذاهب نیست. شهروندان اروپایی و امریکایی می‌توانند از سنت‌های غربی لذت ببرند؛ به عنوان مثال، جشن‌های عید پاک و کریسمس در امارات به خصوص در دبی با افتخار جشن گرفته می‌شوند و درختان کریسمس و اشیاء مرتبط با این جشن در اکثر مراکز خرید به فروش می‌رسند.

۱۲. شرایط تفریح در دبی

در دبی، برای شهروندان و مهاجران، فراهم آمدن فعالیت‌های سرگرم‌کننده در سطوح مختلف از جمله ورزش‌های سطح بالا از جاذبه‌های اصلی است. وجود سینماهای بزرگ و مجلل، مراکز تجاری فراوان، رستوران‌های بین‌المللی و سالن‌های ورزشی، همگی به شهروندان این امکان را می‌دهند تا از زندگی در دبی به بهترین شکل ممکن لذت ببرند.

۱۳. آیا هوا در دبی خیلی گرم است؟

در دبی و در کل امارات، دمای هوا معمولاً در تابستان به ۴۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. این دما، به ویژه در فصل تابستان، ممکن است چالش‌هایی را برای زندگی ایجاد کند. با این حال، تهویه هوا و کولرهای شهری وسیع استفاده می‌شود و این باعث می‌شود که اکثر اماکن عمومی، از جمله پاساژها و مراکز خرید، از هوای مطبوع و دلنشین برخوردار باشند.

همچنین، گرمای مداوم در طول سال به شما این امکان را می‌دهد که در هر زمانی از سال از سواحل دبی لذت ببرید و انواع فعالیت‌های آبی را تجربه کنید. تفریحات و سرگرمی سطح بالا نیز در هزینه زندگی در دبی بسیار تاثیر گذار هستند.

۱۴. درباره غذا در دبی صحبت کنیم

این شهر علاوه بر فراهم آوردن غذاهای منحصر به فرد محلی، گزینه‌های متنوعی از فرهنگ‌های مختلف در رستوران‌های خود دارد. برخی از رستوران‌ها ممکن است گوشت خوک را در منوی خود قرار دهند؛ اما توجه داشته باشید که اکثر حمایت‌کنندگان دبی تمایلی به مصرف غذاهای غیرحلال ندارند.

علاوه بر غذاهای محلی، از غذاهای گران‌قیمت گرفته تا ماهی و چیپس، شما می‌توانید به هر نوع تجربه غذاخوری که دلتان بخواهد دسترسی داشته باشید. همچنین نگرانی در مورد حرمت گوشت بیکن یا ژامبون در این شهر نداشته باشید؛ زیرا گوشت خوک در بخش خاصی از اکثر سوپرمارکت‌ها در دسترس است.

با توجه به جمعیت متنوع امارات متحده عربی، این کشور به عنوان مرکزی برای تمامی غذاها شناخته می‌شود که در یک شهر بزرگ قابل دسترسی هستند. بسیاری از غذاهای ایرانی، از جمله فلافل، در رستوران‌های دبی موجود هستند.

۱۵. شما در یک کشور اسلامی زندگی خواهید کرد

دین اصلی کشور امارات اسلام است که تأثیر بسزایی بر تمام جنبه‌های زندگی در این کشور دارد. از قوانین آن گرفته تا ندای اذان که روزانه شش بار در سرتاسر شهر به گوش می‌رسد.

همکاران و دوستان شما در امارات ممکن است انتظارات فرهنگی متفاوتی در زمینه‌هایی از جمله نوشیدن، روابط و لباس داشته باشند. برخی از این تفاوت‌ها در قوانین اعلام شده کشور به وضوح ذکر شده است. سیستم حقوقی امارات متحده عربی قوانین شریعت را در بر گرفته است که به این معناست که برخی از جرایم نظیر توهین به اسلام یا مصرف الکل برای مسلمانان ممنوع اعلام شده است. بنابراین، اگر با پاسپورت ایرانی به امارات سفر کنید، مناسب است دقت داشته باشید که از نوشیدن الکل و یا انجام کارهای خارج از عرف پرهیز کنید.

ماه رمضان نیز در امارات مانند ایران، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این مدت تمام افراد (حتی شهروندان خارجی و غیر مسلمان) از خوردن، نوشیدن یا مصرف تنباکو در فضاهای عمومی ممنوع هستند. البته، شما می‌توانید در محیط کار یا خانه شخصی خود اقدام به خوردن کنید، اما این باید به گونه‌ای باشد که از دید عموم پنهان باشد؛ در غیر این صورت ممکن است با جریمه مالی یا حتی محکومیت به زندان مواجه شوید.

۱۶. زندگی در امارات به معنای زندگی در یک سلطنت مطلقه است

عمارت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم
عمارت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم

به‌رغم ظاهری مشابه با کشورهای پادشاهی، سیاست حکومت امارات متحده عربی با واحدهای مستقل و متمایزی از حکومت‌های پادشاهی متفاوت است. مانند سلطنت ملکه الیزابت دوم نیست و پادشاه هیچگونه نقشی در ساختار حاکمیتی ندارد. هر امارت تحت حکومت یک رهبر قبیله‌ای به نام شیخ قرار دارد که قدرت مطلقه را بر مردم خود دارد و عنوان او نسل به نسل منتقل می‌شود. این امور توسط شیوخ که اعضای شورای عالی فدرال (FSC) هستند، تنظیم می‌شود.

هفت عضو FSC عهده‌دار انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر می‌شوند. بنابراین، باید توجه داشت که توهین به شیوخ اماراتی ممکن است با جریمه‌های سنگینی همراه شود.

۱۷. آیا دبی مکان امنی برای زندگی است؟

بر اساس گزارش دولت ایالات متحده در سال ۲۰۱۸، امارات متحده عربی با کمترین سطح تهدیدات امنیتی مواجه است. افتخار به امارات به عنوان یکی از کشورهایی با “سطح جرم و جنایت بسیار پایین” توسط مردم این کشور نیز اظهار شده است.

گزارش‌های صدها کاربر Numbeo نیز نشان می‌دهد که سطح جرم و جنایت در امارات، به ویژه در دبی، بسیار کم است. این آمار و گزارشات در قیمت ها و هزینه زندگی در دبی بسیار تاثیر دارند.

در سال ۲۰۱۸، دولت امارات گزارش داد که نرخ جرایم عمدی به ۰.۳ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر کاهش یافته است. همچنین، سپهبد ضاحی خلفان تمیم، معاون رئیس پلیس، امارات متحده عربی را به عنوان “امن‌ترین کشور در سراسر جهان” توصیف کرده است.

در نتیجه، اگر شما یک زن یا جزء جوامع دگرباشان جنسی هستید، باید توجه داشته باشید که برخی از قوانین این کشور ممکن است آزادی‌های شما را محدود کند. اما اگر هیچ‌یک از این هویت‌ها برای شما صدق نمی‌کند، دبی به عنوان یک محل ایده‌آل برای زندگی مطلوب خواهد بود. باید به قوانین و آداب و رسوم مذهبی امارات احترام بگذارید تا این کشور به عنوان یک مکان فوق‌العاده برای زندگی شما و خانواده شما تلقی شود.

۱۸. نکات و حقایق کار در دبی

شرایط کار در دبی - درآمد و حقوق در دبی
شرایط کار در دبی – درآمد و حقوق در دبی

در صورتی که به عنوان یک کارمند به شغلی در دبی دعوت شده‌اید، حتما باید با شرایط و ویژگی‌های زندگی در این شهر آشنا شوید. هزینه زندگی در دبی به گونه‌ای بالاست که حداقل نیاز است تا هزینه‌های مربوط به جابجایی، هزینه اقامت دبی و هزینه تحصیل در دبی برای فرزندانتان را در نظر بگیرید.

از سپتامبر ۲۰۲۰، ساکنان دبی می‌توانند درخواست “ویزای بازنشستگی” را ارائه دهند. این ویزا برای افرادی با سن ۵۵ سال یا بیشتر در نظر گرفته شده و هر پنج سال یکبار قابل تمدید است. برای اخذ این ویزا باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  1. درآمد ماهانه حداقل ۲۰,۰۰۰ درهم (۵,۵۰۰ دلار)
  2. داشتن پس‌انداز حداقل ۱ میلیون درهم
  3. داشتن ملک در دبی به ارزش حداقل ۲ میلیون درهم

توجه: متقاضیان باید بیمه درمانی معتبر امارات را نیز داشته باشند.

۱۹. خرید در دبی و دیگر هزینه های زندگی در دبی

در دبی، شهری که میزبان مراکز خرید متنوع و حتی بزرگترین مرکز خرید جهان است، تجربه خریدی را فراهم می‌آورید که از مبلمان Ikea گرفته تا منسوجات سنتی، تمام نیازهای خود را پوشش می‌دهد.

اکثر اقلامی که در دبی خریداری می‌کنید، از مالیات معاف هستند؛ اما هزینه‌های واردات ممکن است کارمزدی برای شما به دنبال داشته باشد. همچنین، در سال ۲۰۱۸، نرخ مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۵ درصد (بدون در نظر گرفتن اقلام اساسی غذایی، مراقبت‌های بهداشتی و لوازم آموزشی) معرفی شد. محصولات معتبر و اورجینال ممکن است قیمت آن‌ها را افزایش دهد، بنابراین در صورت محدودیت بودجه، هوشیاری لازم است.

هزینه خرید در دبی و قیمت اجناس در دبی در مراکز تفریحی تجاری و پاساژ ها
هزینه خرید در دبی و قیمت اجناس در دبی در مراکز تفریحی تجاری و پاساژ ها

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های زندگی در امارات، بهتر است از بازارها و سوپرمارکت‌های محلی خرید کنید؛ زیرا قیمت‌ها در این مکان‌ها معمولاً پایین‌تر از مراکز خرید بزرگ هستند. همچنین از بازدید از مراکز خرید در شب‌های جمعه خودداری کنید، زیرا این بازارها ممکن است بازار سیاه باشند و باعث افزایش قیمت‌ها شوند.

زندگی در دبی برای ایرانیان

شهر دبی به عنوان یک مقصد پرطرفدار برای مهاجران ایرانی شناخته می‌شود که به طور سالانه برای تفریح و زندگی به آن سفر می‌کنند. از لحاظ امنیت و رفاه، دبی در سطح بالایی قرار دارد. با این حال، با توجه به هزینه‌های بالای زندگی، ممکن است برخی چالش‌ها را برای مهاجران ایرانی ایجاد کند. به عنوان مثال، میانگین اجاره بها در خانه‌های معمولی دبی بین ۹۰۰ الی ۱۵۰۰ درهم است.

بنابراین، قبل از سفر به دبی، حتماً به مسئله اسکان توجه کنید. اما شرایط دیگر برای ایرانیان بسیار مطلوب است؛ زیرا دبی دارای مراکز تفریحی و تجاری متعددی است که می‌تواند هر مهاجری را به وجد آورد. به طور کلی باید اذعان کرد که زندگی در دبی بسیار گران است.

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی موارد متنوعی از هزینه زندگی در دبی پرداختیم. این شامل اطلاعاتی درباره هزینه‌ها، شرایط فرهنگی، امکانات تفریحی، سیستم آموزشی، اجتماعات مذهبی، قوانین، مزایا و چالش‌های زندگی در این شهر بود. اطلاعات ارائه شده به تصویری جامع از جنبه های مختلف زندگی روزمره در دبی اشاره کردند. در زیر خلاصه ای از مهم ترین هزینه های زندگی در دبی برای سال ۲۰۲۴ از سایت معتبر نامبئو Numbeo را برایتان جمع آوری کرده ایم:

خلاصه هزینه زندگی در دبی، امارات متحده عربی:

هزینه تخمینی یک خانواده چهار نفره ماهانه ۳۸۹۱.۶ دلار (۱۴۲۹۱.۰ AED) بدون اجاره (با استفاده از برآوردگر ما) است.
هزینه های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره ۱۱۱۵.۸ دلار (۴۰۹۷.۷ AED) است.
دبی به طور کلی ۱۱۶.۶ درصد گرانتر از تهران است.
اجاره در دبی به طور متوسط ۳۶۲.۹ درصد بیشتر از تهران است.

میانگین هزینه زندگی در دبی برای مهاجران

متوسط ​​هزینه ماهانه زندگی در دبی برای یک نفر ۱۹۷۵ دلار آمریکا است. متوسط ​​هزینه ماهانه زندگی یک خانواده در دبی ۴۵۴۶ دلار آمریکا است . مهاجران باید بدانند که دبی در رتبه ۱۷ درصد گران ترین شهرهای جهان قرار دارد و گران ترین شهر امارات متحده عربی محسوب می شود.

رضایت مردم از زندگی در دبی با توجه به هزینه زندگی در دبی و امارات متحده عربی
رضایت مردم از زندگی در دبی با توجه به هزینه زندگی در دبی و امارات متحده عربی

دبی به عنوان یک شهر پویا و متنوع با جمعیتی چندفرهنگی و مذهبی به نظر می‌رسد. این شهر با ارائه امکانات خرید فراوان، امکانات تفریحی و زندگی شبانه فعال و پویا، به‌ویژه برای مهاجران، یک مقصد جذاب به شمار می‌رود. همچنین، امارات متحده عربی با قوانین و امکانات مختلف خود، نقاط قوت و ضعف خاص خود را در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشته است.

در نهایت، قرار گرفتن در دبی و تجربه زندگی در این شهر به میزان زیادی به اطلاعات فردی، نیازها و توقعات هر فرد بستگی دارد. بررسی دقیقتر و برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند کمک کند تا افراد با توجه به شرایط شخصی خود، تصمیمات بهتری در خصوص زندگی و کار در دبی بگیرند. علاوه بر این در این راه و تصمیم زندگی در دبی، می توانید با کارشناسان و مشاوران گروه ما (amlakuae) در تماس باشید. ما از ابتدا تا انتها شما را همراهی و راهنمایی خواهیم کرد.

سوالات متداول

آیا دبی گران به حساب می آید؟

دبی یکی از ۱۷ درصد شهرهای گران‌تر جهان است. دبی همچنین گران ترین شهر امارات متحده عربی است. همانطور که گفته شد، دبی مقرون به صرفه تر از شهر نیویورک، لندن و تورنتو در نظر گرفته می شود.

آیا هزینه زندگی در دبی، بر روی هزینه خرید ملک در دبی تاثیر دارد؟

قطعا بله. اما باید ایین را در نظر بگیرید که چون در امارات تورم بسیار کم است، اگر الان قیمت ملک در دبی مثلا ۱ میلیون درهم است، سال بعد مقل ایران یک دفعه ۱۰ میلیون درهم نمی شود. نهایت افزایش قیمت آن حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد است. مثلا قیمت آپارتمان در دبی از ۱ میلیون درهم، به ۱ میلیون و دویست هزار درهم می رسد.

هزینه خرید ملک در دبی و یا خرید خانه در دبی به نسبت ایران چگونه است؟

با توجه به مزایای خرید ملک در دبی و مزایای زندگی در دبی، و هزینه های زندگی در دایران و تورم بسیار زیاد در کشور ایران، هزینه خرید ملک در دبی با میزان درآمد و هزینه های زندگی در دبی، بسیار منصفانه است. سختی کار همیشه ابتدای آن خواهد بود. مانند همه مهاجران به کشور های دیگر، هزینه و زندگی در ماه های اولیه ممکن است کمی سخت باشد. اما با یافتن شغل و درآمد دلاری یا ارزی، این سختی ها و کمبود های مالی، همه و همه جبران می شوند.

آیا هزینه زندگی در دبی، نسبت به درآمدی که داریم، بیشتر است؟

قطعا خیر. زیرا در دبی، می توانید انواع تجارت ها و بیزنس ها را انجام دهید. دلیل آن هم این است که دبی مرکز تجارت آزاد جهانی است. با حدود ۲۰۰ کشور در کل دنیا ارتباط اقتصادی قوی دارد. همین امر دریچه ای به سوی تجارت های پر سود برای شما باز می کند.

اصلا اگر تجارت آزاد نخواهید، درآمد فروش حتی خوار و بار فروشی در دبی، می تواند برای شما بسیار سود آور باشد. چرا که دولت امارات نیز به کسب و کار های تازه تاسیس تسهیلات می دهد و به آن ها برای رسیدن به درآمد و سود مطلوب، کمک می کند. زیرا هدف اصلی دولت، پیشرفت کل کشورش است و در این راه هر کاری لازم باشد انجام می دهد.

ارسال دیدگاه